Jag vill oxå....

Ja, åka utomlands alltså. Fan, totalt ALLA (känns det som i alla fall...) har nyligen, eller ska precis, dra utomlands. Hu-hu, världen är bra orättvis va'? Alla utom jag.... Detta måste dock vara ett i-lands problem känns det som... Ok, vi lämnar det! Vi har ju snart (?!) sommar här. Undrar om jag måste gå i tejpade stortånaglar hela sommaren oxå? Gu' va sexigt!

I går beställde jag ju böcker på rean på Bokus. Det bidde böcker till Tuva, men en bok till mig. Nämligen den här:
Omslagsbild: ISBN 9789137116440, Rensa i röran med feng shui
Fast i billigare pocketformat. Kanske den fungerar som en stor spark i röven för att få lite ordning hemma. Hoppas! Låg i badet igår och läste "Allt i hemmet" och drömde om stora, härliga kök. Mysiga rum med bara två (typ... i vart fall inte 487!) prylar i, osv.  Att drömma kanske är en början??

Kommentarer
Postat av: Suss

Äsch då den där hade du kunnat få låna av mig... (om jag hittat igen den bland mina flyttkartonger) Den är jättebra så grattis till ett bra köp.. Hoppas du känner dig lika befriad som jag gjorde, när du har läst ut den och gjort det jag anar att du kommer att göra...
kramis

2008-02-27 @ 08:24:28
Postat av: alias Kvasthilda

Nä ALLA ska inte resa utomlands.....vi kommer inte ens till Bydalen som vi hade tänkt. Vad ska Herman dit och göra? :-|
Om det nu är nån tröst för dig, det vet jag inte! :)

Postat av: Åsa

Suss - Det låter som att man verkligen kommer att skrida till handling genom denna bok. Jag hoppas att även jag gör det. Det behövs!!! Kram!

Häxan - Nä, inte är det någon tröst för mig att ni inte kommer iväg på fjällresa. Verkligen trist! Men visst var det väl en Sören och en Herman som rätt nyligen var i Spanien...;) Kram!

2008-02-27 @ 10:19:53
Postat av: alias Kvasthilda

Nä det var Haqvin som var med pappa till Spanien! Men det är ju utomlands så ok då. :)

2008-02-27 @ 10:41:33
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se
Postat av: Katarina.S

Som sagt, du är inte ensam om att vara "fången" hemma.
Men man får göra det bästa av det, hitta på lite små roliga saker. Vi ska gå och se Annie get your gun med en lokal teatergrupp (om det nu finns biljetter kvar).
Nån som har sett den?
Det pratas om Stieg Larsson, är böckerna bra eller inte, kan inte bestämma mig för om jag ska köpa dom eller ej, ni blir avgörande här vilket jag gör.
För övrigt läser jag bara verklighetsbaserade böcker.
Måste ochså kolla upp lite om boken här ovan också.

Kram Katarina

2008-02-27 @ 13:15:43
Postat av: Åsa

Jag läser oxå gärna verklighetsbaserade böcker. Oftast gäller det förstås ruskiga öden. Katarina, och alla andra, om ni slukar sånt där man förfasas över så kan jag rekommendera "Tillbaka till livet" av Marianne Thamm. En skakande berättelse, ur verkliga livet.

Och JA! Stieg Larssons triologi "Millenium" är hur bra som helst!!!

2008-02-27 @ 16:17:17
Postat av: Åsa

Och Katarina... "Pojken som kallades Det"... Men den har du säkert redan läst...

2008-02-27 @ 16:25:06
Postat av: Katarina.S

Jovisst är de flesta såna böcker skrämmande, men jag fashineras (stavas det så) över folks mod och förmågan att ta sig vidare efter allt elände.
Har läst både Poken som.... och Tillbaka till livet, där jag, som inte är känslig, äcklades av hennes beskrivning efter övergreppet.
"Djungelbarn" av Sabine Kuegler och "Vilja av sten" av Aron Ralston är mina hetaste tips just nu.
Mycket böcker blir det så här i rea-tider!

2008-02-27 @ 17:43:15
Postat av: Åsa R

Tack för tipsen!

2008-02-27 @ 18:01:17
URL: http://ace67.blogg.se
Postat av: Jannike

Åh mitt inlägg hade visst försvunnit... jag läste "Pojken som..." och mådde skit efteråt, tycker det är lika vidrigt att läsa om sånt som att läsa eller höra/se om djur som plågas... har alltid svårt att läsa eller se något som visar oskyldiga, värnlösa som far illa.... Spelar ingen roll om det gått bra till sist...

2008-02-27 @ 19:11:48
URL: http://pyret07.blogg.se
Postat av: Katarina.S

Men Jannike, mina tidigare boktips är inte hemska trots att dom är verkliga.
Googla på dom, vettja!!

2008-02-27 @ 19:59:44
Postat av: Jannike

Hm... kanske skulle ta o göra det!!

2008-02-27 @ 20:40:12
URL: http://pyret07.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback