Skulle man få abstinensbesvär utan dator...?

Ja alltså, är man beroende på riktigt?? Skulle man klara av att INTE logga in och läsa diverse härliga bloggares funderingar? Att INTE kolla om man fått några mejl? Fattar ni vad jag menar?
Man kan bli beroende av rökning, alkohol och droger, osv. Men kan man få fysiska och psykiska abstinensbesvär utan dator?
Ja, jag vet inte. Har inte behövt utsätta mig för den prövningen under någon längre tid.

Sedan jag upptäckte bloggvärlden har jag skrivit och läst bloggar i princip varje dag, om inte oftare. Och jag har funnit en stor tjusning med bloggeriet. På nåt vis har jag fått nya vänner som jag förmodligen aldrig annars skulle ha lärt känna nämnvärt. Ok, jag känner endast mina "nya bloggvänner" mest genom kommentarer, men jag blir GLAD av det! Och om/när man träffas så känns det som att man fan känner varandra sen länge.... Håller ni med? Eller förstår ni inte vad jag svamlar om...?! (Säkert inget ovanligt fenomen...)

Snart är det Alla Hjärtans Dag. Har lagt ut lite förslag på presenter på ett bord här. Egentligen skulle jag behöva gå en kurs för att lära mig hur man "visar" varor på bästa sätt, men det får bli en annan gång. Tills dess får ni stå ut med "praoperioden" som jag utövar ännu...

Kanske en fin bok.... 69 kr.



Jag måste verkligen lära mig att sköta hemsidan nu. Ett suveränt sätt att nå ut till flera. Bara jag fixat till hemsidan så får ni ännu ett ställe på nätet att besöka dagligen.... :-)

Krumelurkramar!

Kommentarer
Postat av: alias Kvasthilda

Jag vet vad du menar.... "Jag bloggar, alltså finns jag".
Jag klarade mig utan att läsa bloggar eller skriva HELA helgen, kan du tänka!?
Och jag håller med dig om att man lär känna varandra på nåt sätt. Jag som inte jobbar på Hammarn tycker jag hamnar utanför på nåt sätt i vanliga fall......

Postat av: Jannike

Håller med dig på alla punkter - man blir beroende.... jag retas kontant härhemma nu.... "sitter du vid datorn nu igen??" Framförallt lill-Jocke som varit bortifrån länge ser ju detta.."ha ha" Och för mig är det ju en stor del av mitt sätt att umgås, träffar inte så ofta folk "in person" liksom...

Kram!!

2008-02-04 @ 11:57:05
URL: http://pyret07.blogg.se
Postat av: Jannike

... alltså blir retad...!!!

2008-02-04 @ 11:57:56
URL: http://pyret07.blogg.se
Postat av: alias Kvasthilda

Annars är ju det en metod: att retas tillbaka! ;-)

2008-02-04 @ 12:04:21
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se
Postat av: Maggan

Det stod i ÖP idag om: "Är vår kärlek till naturen på väg att ersättas av kärlek till elektroniska medier?" Fenomenet som sådant har till och med fått ett eget namn: Videofili...låter väldigt skumt, men visst tror jag att vi kan vara drabbade. Även om "lusten" till naturen finns kvar. Botemedel?? Bubbel kanske?! :))

2008-02-04 @ 12:07:13
URL: http://mags.webblogg.se
Postat av: Åsa

Videofili.... Det lät verkligen skumt! Lät liksom mera kriminellt än vad det egentligen är.
Ja, mera bubbel då !

Kram på er alla!

2008-02-04 @ 12:58:39
Postat av: alias Kvasthilda

Tycker mig ana att nån här är beroende av Bubbel också... ;-)

2008-02-04 @ 13:15:58
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se
Postat av: Marja

En box på läppen fick jag precis, nu när jag läst till inlägg, känner mig såååå träffad!
Helt sant de du skriver, känner igen mig. Kram...

2008-02-04 @ 21:49:35
URL: http://marjamej80.blogg.se
Postat av: Marja

Jo, jag glömde säga en grej!
Tvålarna blev en hit, en mycket uppskattad present. Det känns sjukt lyxigt att "gnida den mellan händerna"...! Kram igen...

2008-02-04 @ 21:53:03
URL: http://marjamej80.blogg.se
Postat av: Heléne

Ha ha...Bubbel är bra till ALLT!!!// Tänk att nu finns det ännu något mer att få dåligt samvete för....Bra för de coacher som vill skaffa nya kunder, skriva böcker och annat smått och gott...
Skit i det - njut av allt som är kul och som inte skadar dig själv eller någon annan!!! Livet är för kort att oroa sig för allt!! En bra tanke och levnadsregel som funkar i det flesta fall, tycker jag..."För lite och för mycket skämmer allt" & Lev här & NU!! Tänk att jag alltid kommer med citat...kanske har nå´t att göra med att jag tycker oftast de säger mycket med få ord...Kram hela dagen!!!

2008-02-05 @ 08:20:09
Postat av: Nina

God morgon Åsa!
Calle sa att jag skulle påminna dig om skoterdelarna.. Hör av dig om det skulle vara några problem!
kram Nina

2008-02-05 @ 08:29:34
Postat av: Åsa

Marja - Kul att tvålarna blev uppskattade. Dom är ju så fina och luktar så gott!

Heléne - Nä, jag har inte dåligt samvete för mitt "datorbegär". Bra va'?!

Nina - Kim skulle hämta ut skoter-delarna under dagen. Jag vet inte var jag gjort av din mejladress. Snälla, mejla mig på [email protected]

Kram på er alla !

2008-02-05 @ 10:13:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback