Stormvindar och wasabi

Herrejösses vad det blåser! Satt och kikade på Thomson's gatupratare som började röra på sig och hamnade ute i vägen. Tänkte att jag kanske ska kolla hur det står till med min egen. Den låg ihopvikt utanför porten. Någon hade t o m lagt in "papperet" som ska vara i gatuprataren och som förmodligen blåst ur på nåt märkligt sätt.
Ena magnetplasten saknades och jag ställde mig och kollade. Tack och lov hittade jag igen den. Så min ända väg att försöka locka någon hit måste stå inne idag. Å andra sidan tror jag att det är rätt folktomt idag. Med tanke på vädret alltså.

Köpte djupfryst sushi på ICA i morse.



Hur länge sen som helst jag käkade det. Hyfsat gott, även om det kanske inte blir toppbetyg. Som vanligt lyckades jag ta lite för mycket wasabi på de första bitarna och ögonen tårades och näsan började rinna. Men nu har jag i alla fall fått mitt tillfälliga sushi-begär stillat.

I kväll är det säsongspremiär för Greys Anatomi !!! Jippie !!!! Den här killen kan man ju titta på. Länge....



Kram på er! Och håll i hatten om ni går ut i blåsten!


Kommentarer
Postat av: Jannike

jaaa.... ful e´ han ju inte direkt....;-) Rätt söt faktiskt!

ja, idag stormar det rejält!!! Men solen skiner....

Kram!!

Postat av: alias Kvasthilda

Min fina frisyr fick liksom slagsida när jag gick ut från salongen.... jag fick vrida tillbaka den när jag satt mig
bilen!
Jag
måste skryta lite och berätta att jag faktiskt gjort sushi själv..... en gång. Det var bara jag och Herman som uppskattade det.

2008-02-13 @ 14:33:23
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se
Postat av: Åsa

Jannike - Söt (faktiskt??) och VRÅLSNYGG!!

Kvasthilda - Jag blir nyfiken på frisyren (som går att "vrida tillbaka") så du måste skynda att lägga ut en bild!
Även jag har gjort sushi. Roligt pyssel, och godare än djupfryst!

2008-02-13 @ 15:31:53
Postat av: Katarina.S

Gatupratare???
Har aldrig hört det ordet förr (men så är jag ju från Katrineholm också).
Är det möjligen skylten som brukar stå mitt på trottoaren?

2008-02-13 @ 17:39:24
Postat av: Åsa R

Ha,ha! Ja, Katarina, det är det. När jag blir rik ska jag ha en levande, snygg gatupratare istället. En som inte blåser bort... :)

2008-02-13 @ 20:19:43
URL: http://ace67.blogg.se
Postat av: Jannike

Undrar vad han kommer att heta...??? ha ha!!

2008-02-13 @ 22:37:58
URL: http://pyret07.blogg.se
Postat av: alias Kvasthilda

Jag har hört "utropare"..... fast "gatupratare" var roligare. :)

2008-02-14 @ 08:41:04
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se
Postat av: Åsa

Ja Jannike... Har du nåt bra förslag...? :D

Gatupratare, utropare, what ever - same shit!

2008-02-14 @ 10:53:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback