Härliga lördag!

Sitter på arbetstid och bloggar. Hoppas inte min arbetgivare ser mig... (Gud så skojfrisk man kan vara!!!)

I dag är det banne mig över -10 grader och det är ungefär 8 grader för kallt. Jo, jag är en frusenlort. Men jag gnäller även när det är +grader på vintern. Min vision när jag var ung, var att jag skulle bli en fet liten gnällig kärring när jag blev gammal. Numera gäller inte den visionen längre, men tyvärr känns det som att den håller på att gå i uppfyllelse...

Tog sparken till jobbet idag. Hade dock hälarna i backen när jag åkte nerför Strandliden-backen. Lovar att det gick bra mycket långsammare än den där andra gången... Träffade Larssons för ett tag sen och kunde inte låta bli att nämna hela fadäsen. "-Jo, vi såg ju att du rörde på dig i alla fall", sa dom, men berättade även att samma sak hänt för dom.

I dag/kväll ska vi fira Nellie-Brellan som fyller 4 år på tisdag. Hipp, hipp, HURRA!! Nellie ville inte ha något barnkalas utan valde en middag med Holken 1 och Anders. Självklart får hon välja vad vi ska äta och det blir tacos. Så jag sitter nu och ser fram emot en trevlig tillställning. Enkel men hjärtlig!
Kanske blir det ett parti biljard sen?? Om jag fattat det hela rätt så finns det visst ett par biljardsugna gäster... Kim och jag spelar inte ofta, men det blev ett parti i går. Jag lyckades (på nåt vis) få endast en boll kvar på bordet, men hux-flux hade jag flera stycken igen. Jo,jo! Kan meddela att ingen boll går i så lätt som den vita....
Men jag vann ändå för Kim satte den svarta! Med berått mod faktiskt. Nog för att han inte tänkte på att det var den svarta.....

Jamen jäklar! Nu kom jag på att Nellie ville ju ha tårta! Lite konstigt eftersom hon inte brukar gilla tårta. Men jag kanske ska ge mig på en "snabbtårta" i alla fall.

See U ! Kramisar!

Kommentarer
Postat av: Gun

Haha. Tack för den du. :)
Man kan säga att jag bloggar på arbetstid idag med, jag skulle ju städa sen jag promenerat... och så sitter jag här istället. Dessutom skulle jag ju ner med änglarna till dig! Och in och kolla om den svarta kjolen finns kvar som jag KANSKE har bestämt mig för (vill ju vara snygg nästa lördag!). Men jag har ingen motorvärmare på...
Det blev förresten amerikanska pannkakor igår, med smör och lönnsirap.

Postat av: Åsa

Ha,ha! Det var absolut ingen pik till dig. Även jag har "jobb-bloggat" när jag hade ett "riktigt" arbete...
Du har ju varit lite nyttig som promenerat i alla fall.
Jag ser fram emot att få kika på dina änglar. Dom såg så otroligt coola ut!
Nästa lördag? Ska du oxå till Stockholm eller...?

Och är det en blivande kock ni har i huset månne...?

2008-01-12 @ 12:36:41
Postat av: Gun

Japp! Nästa lördag är det Allt för byn! Och kanske det är en blivande kock vi har, han frågade nyss om han fick hjälpa mig laga mat idag. "Istället för att spela kan jag hjälpa dig laga mat". Jisses! Jag fick nästan nypa mig i armen!

2008-01-12 @ 13:04:10
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se/
Postat av: Marja

Hoppas ni haft en trevllig kväll. Hälsa stora-tjejen en massa grattis från oss! Kram...

2008-01-12 @ 23:41:19
URL: http://marjamej80.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback