Oemotståndlig paprika-gojja:

Passar perfekt till fördrinken, på nattkröken, eller bara så där när som helst... Typ, jämt alltså!

1 gul paprika
1 röd paprika
socker
2 Philadelphia ostar

Ös upp Philadelphia-osten på ett fat.
Skär upp paprikan i bitar. Åt "strimla"-hållet.
Stek paprikan i socker. Är det väldans "blött" så låt det puttra en liten stund.
Häll paprikagojjat över Philadelphia-osten.

Ta gojjan på Tortillas och stoppa i munnen (helst!).

Sååååå jäkla gott !!!!!

(Och ja, vi blir hemskt gärna hembjuden till dig för att provsmaka om du lyckats.... ;-)  )

Kommentarer
Postat av: Jannike

Kanske vore nåt som förrätt på knytisen?? Ja ja män, är ju sjukt gott!!

Kram!!

Postat av: Gun

Utskrivet! Återkommer med omdöme när jag testat. Men jag tror ju inte det är äckligt. :))

2008-01-15 @ 09:27:04
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se
Postat av: Åsa

Som ni förmodligen förstår är det inte något recept som är ordagrant från kokboken... Men jag hoppas att det ska smaka i alla fall!!!

2008-01-15 @ 10:21:54
Postat av: Gun

Men hur gör man när man "steker i socker"? Inget smör? Jag som trodde jag var rätt duktig på matlagning.....

2008-01-15 @ 13:14:39
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se
Postat av: Åsa

Nä, inget smör. Sockret smälter ju liksom och "geggar ihop sig" (gud vilken tur att jag inte är "receptskrivare"...) med paprikan.

2008-01-15 @ 14:06:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback