Bruce Springsteen

Idag har vi åkt "Paddan". Mysig liten båttur runt Göteborgs vatten. Sen gick vi till "Fäskekörkan" för Nellie ville gärna se döda fiskar! Där passade vi på att handla middagen - en laxfilé. Är det någonstans man ska handla fisk så är det ju i Götet!!! Åsså bidde det en suveränt god röra till fisken. Tillsammans med det blev det ugnspotatis i klyftor och en liten sallad. Gissa om jag tror att jag måste åka till Mölndal igen och föda barn??? (Mätt och bred alltså!)

Ja. Så är det nu då Bruce Springsteen. Nån som hört talas om honom? I vart fall så är Kim och Jenny på konsert med honom nu. På Ullevi. Tillsammans med ungefär 55000 andra människor. Hyfsat stor arena alltså. Vädret har varit, och är, helt suveränt. Nästan för varmt. Men på Ullevi lär det vara jätteskönt ikväll.
Innan de pep iväg på konserten så har vi festat lite med Jennys grannar. Supertrevliga människor från Kramfors. Dom har en hund oxå som har funnit sin plats i hjärtat på Nellie och Tuvalisa. Jag måste medge att den vovven, en schäfer, är suveränt trevlig!  Sonen i huset tog med barnen på kvällsprommis med Sixten (hunden alltså) och det var väldigt uppskattat. Tydligen har dom redan bestämt att dom ska ta en prommis tillsammans i morgon oxå!

I Göteborg pågår ju "Partille cup" - handboll. En kusin till barnen är med och dom kör semifinal i morgon. Den måste vi försöka se! Tänk om dom går till final?! Och tänk om dom tar hem hela skiten?! Vore hur fränt som helst!!!

I övrigt i morgon så känns det som att jag borde försöka gå och shoppa lite. Det är ju en stor stad med massor med butiker och de flesta har tokrea!!! Nåt onödigt borde jag väl ändå hitta?

Nu har i alla fall Nellie somnat, och Tuva ska släcka och försöka sova. Sen får jag en lugn stund för mig själv. Ska tappa upp lite mera rosévin i glaset och sätta mig framför tv:n och zappa. Kanske hittar jag nåt sevärt. Eller så går jag och lägger mig och läser. Har precis börjat med Camilla Läckbergs fjärde bok "Olycksfågeln" (eller är det möjligen 5:e boken?). Antagligen sover jag när konsert-folket kommer hem.

Längtar hem? Nä, inte direkt. Jag skulle nog kunna vara kvar här ett bra tag. Men å andra sidan är det väl som det brukar sägas: Borta bra men hemma bäst....

Kram., kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback