Solsken och åska....

.... har det varit i dag. Eftersom vi anade att det skulle bli ungefär samma väder som igår så tog vi vårt pick och pack och åkte till Koppelhällan med ankomst kl 11:00 (pip!). Det är väl då det öppnar tror jag. Jag är förbryllad över min "husmorlighet" med sallad, kex, saft, vatten, äpplen, bananer OCH alla badgrejer!
Det var varmt och skönt och t o m jag hoppade i plurret en sväng!
Efter ett par timmar dök molnen upp. Men det var egentligen rätt bra eftersom vi planerat att åka hem och baka. Så det gjorde vi!
Tuvalisa fixade en kladdkaka (till Kims stora förtjusning!) alldeles själv. Och jag och Brellan bakade bullar (till Kims stora förtjusning!). Kimpa har tagit ledigt i morgon och jag tror att det blir en sväng in till staden. Då ska vi ta med ett par bullpåsar till F & F. Det tror jag dom uppskattar. Kanske lite kladdkaka oxå. Eller det kanske är knöligt...? Hmmm, å andra sidan kanske den är slut snart... :)

Jaha, nu har Tuvis problems att somna. Hon har inte hört någon åska på hela dagen, men precis nu så knallade det till. Och då blir det genast svårt att sova.... Pluttan....

Såg att "Rainbow" på Liseberg hade havererat. Tur att den inte gjorde det när vi var där... Men man blir ju ännu fegare att åka karusell nu antagligen...

Egentligen skulle jag hoppa i plurret. Det är ju attans så skönt att få sin egen tid i ett varmt bad med korsordstidningen i högsta hugg. Men jag vet inte riktigt om jag ska bada eller kolla på "Mördare okänd" på tv.... Svåra val här i livet...

Nåt annat än att sitta här vid lap-topen ska jag i alla fall göra.

Krumilurkramar så länge!

Kommentarer
Postat av: Jannike

Vad skönt det låter att ni åtminstone hunnit med några timmar sol - här var det bara på morronen... typ halv tio... vid 11-tiden blåste det kallt och blev mulet... samt åska... Likadant var det igår... Så vi skulle väl legat vid campingen den här veckan istället!!



Hör av er om ni vill ha en kopp när ni är i stan... Troligen är vi ju på hemmaplan!



Kram!

Postat av: Anonym

Tyvärr, tyvärr...

Klockan rusade och det var mycket vi skulle hinna...

Hoppas vi får komma en annan gång?!

Kram!

2008-07-17 @ 23:01:21
Postat av: Jannike

Visst får ni ta det en annan gång! Nemas problemas! Vi har haft det vi gjort idag, vi med; har jobbat på med altanen, så nu har gubben t o m kommit igång med taket - blir kanonbra!!



Kram!

2008-07-17 @ 23:31:54
URL: http://pyret07.blogg.se/
Postat av: Åsa

Å, perfa! Då kan vi sitta och mysa på er nya altan när vi dyker upp!

2008-07-18 @ 12:12:05
Postat av: alias Kvasthilda

Sol, regn och åska verkar vara det normala vädret varje dag nuförtiden.....

2008-07-20 @ 19:49:17
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback