Universeum

Där har vi tillbringat dagen. Massor att se. Först gick vi och kollade på grodor, hajar (!), apor, papegojor, ormar (blä) och mycket mera. Sen var det dax för "utforskning". Lek och experiment. Bl a satt vi i en riktig polisbil och körde blåljus och sirener. (Så nu kan vi vara "stand-in" för Mike om det skulle behövas...). Åsså spelade vi på ett skitfränt digitalt trumset. Det gick att ställa in en hel hög med olika ljud på trummorna.

På vägen hem blev det mat från korvmojjen. Kim tog en "Götebörgare" och jag käkade gött mos!

Nu sitter barnen och tittar på film och det är dax att börja packa ihop alla grejer vi har spridit runt hela lägenheten. Stackers Jenny lär behöva städa en del efter oss...

Det känns trist att åka hem ikväll. Jag hade lätt kunnat stanna flera dagar till! Men vi får väl försöka att åka ner igen inom inte allt för lång framtid. Och vi hoppas förstås att faster kommer och bor hos oss snart. (Då kan hon sprida sina saker runt hela huset! Och dra in grus och grejer! Och prata högt hela tiden!)

Nåja, någon gång måste man ju åka hem. Men visst skulle vi vilja ta Jenny med oss!

Nu kanske det blir en kopp kaffe och sen ett par varv runt i lägenheten för att se om vi har mera saker utspridda.

Ses hemma igen!


Kommentarer
Postat av: Jannike

Welcome home! ...och hälsa fasterjenny!



Kram!

Postat av: Anonym

Hej på dig.

Verkar vara en helskön semestertripp. Lite avis för jag har inte funderat så mycket på vad jag och Wille ska göra på min semester. Kanske ska åka till Vackehälla några nätter, bada i kall vatten och få lite myggbett!

Kramisar Malin

2008-07-08 @ 12:58:20
Postat av: Åsa

Jannike - Tack! Ska hälsa fasterjenny när jag pratar med henne nästa gång!



Malla - Får du mycket myggbett så har jag Tavegyl i kylen....:)



Kram!

2008-07-08 @ 20:14:30
Postat av: Malin W

Hej igen.

Nu har jag bokat en liten stuga för mig och Wille i Junsele, paketpris med camping, kanoting, djurpark och bad. En lillsemester med lillkillen. Kul ska det bli, får se om mamma Malin och dagispolarn Noah kan hänga med.

Nu sitter jag och väntar på att klockan ska bli 17 så jag kan gå på After Work. Wille och Robert är på Hammar´n så då kan jag göra som jag vill. (Kan jag ju ofta ändå)hihi

Kramisar Malin

2008-07-09 @ 16:05:38
Postat av: Åsa

Malin - Ja, jag träffade Obbe ikväll på Qul i backen. Ljudkillen!

Men du sa att du bokat på Furuvik? Ligger inte det i Gävle...?

Kram!

2008-07-09 @ 22:21:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback