"A gyd si förbarme..."

.... sånt blåsväder det är idag. Har varit och hjälpt till lite på Döda Fallet. Sålde biljetter till några stycken. I dag var nog minst med publik. Ska dit på onsdag igen och då ska det tydligen regna... Nåja...

Sitter och är proppmätt. Det bidde köttbullar, brynta morötter och palsternacka, hemgjord potatismos och lingonsylt. Raaap!  (Oj, ursäkta...)
Väntar nu på att det ska bli tillräckligt varmt i pannan (i källaren alltså) så att jag kan ta mig ett bad!

Ringde och fixade recept på Tavegyl idag. I lördags natt åkte ju jag och Brellan ner till distriktsköterskan för att kunna dämpa Nellies bett-klåda. Jösses så biten hon var. Hela halsen var full av knölar och onda bett!

Nä, nu ska jag kolla om det är badvänligt....

See Ya!




Kommentarer
Postat av: alias Kvasthilda

Vad tog det åt knotten i helgen?? Vi brukar aldrig ha knott hos oss och mygg har vi inte haft många på flera år. Men i helgen gick det knappt att sitta ute på kvällssidan pga knotten! Och dom små jäklarna sticks ju inte, dom biter en stor tugga känns det som!

Postat av: Åsa

Ja dom där "småjävlarna" är rätt groteska!

Det känns precis som dom tar tuggor!! Äckliga!

2008-06-10 @ 17:53:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback