Love is in the air...?!

Idag har vi haft en trevlig dag, jag och tjejerna. Vi började med att se filmen "Happy Feet":



Den rekommenderar jag varmt om man vill se en glad, söt film med bra musik och dansande pingviner!

Sen bestämde vi oss för att gå och testa lunchen hos Lergodset. Man måste ju gynna dom som försöker. Kanske inte topp 10, men dom var trevliga.
Så blev det en prommis genom byn. In och hejja på Maggan förstås. Sen traskade vi en liten bit när någon (inte jag!) blev bajsnödig... Åter till Maggan för att låna toan (inte första gången....).

Så vandrade vi genom byn och Tuva sa att hon vill se huset som Kevins mormor bor i...... Ok, vi promenerade dit, och förbi, eftersom ingen var ute. Men när vi gått förbi så såg vi Kevins mamma som vinkade. Då gick vi tillbaka. Det slutade med att Kevin kom till oss och lekte med Tuva och Nellie en stund. Gissa någon som hade ett smajl upp över öronen ;)
Ja, därav överskriften alltså. Även om hon inte vill säga någon så märks det verkligen väl...  Rätt kul faktiskt. Hon har aldrig någonsin visat intresse särskilt mycket för någon förut, trots alla klasskompisar som är kära hit och dit. Och Kevin är ju en riktig snygging så jag tycker att hon har bra smak =)

När Kevin skulle hem så kom faktiskt självaste Snygg-Emil och hämtade honom. (Jo, dom är ju släkt) En annan hade turen att få två kramar under loppet av några minuter! Ett Monopolspel levererades och så fick Emil en present av tjejerna. Det var planerat sen länge. Ett "Allt för byn"-pussel. Hoppas att han tyckte om presenten! Tuva hade skrivit ett litet kort oxå.

Fotade sötnosarna (Tuva och Kevin alltså) men jag kan inte lägga in det nu eftersom jag inte har kollat med Kevins mamma om det är ok.... Ni får klara er ändå, även om dom är sååååå snygga båda två!

Kusin Axel dök upp och han blev kvar på middag. Självklart tyckte alla vi tjejer att det var supertrevligt! (Kim hade åkt på möte redan...) Så nu sparkar dom boll och leker ute. Väntar på att en ruta ska ryka, eller att någon ska få en fotboll i pallet.... :)

Nä, nu ska jag lämna datorn en stund. Kram på er, alla monsterdiggare (?) !

Kommentarer
Postat av: Katarina.S

Monsterdiggare???

Är det från Hemliga Arne?

2008-06-18 @ 20:32:29
Postat av: Åsa

Typ!

"Tjena alla monsterdiggare!" He,he!

2008-06-18 @ 21:34:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback