Stadstur

I dag bidde det Östersund t o r. Jag var på Kräm & Salva på ansiktsbehandling. Jätteskönt (förutom att hon klämde ett par fjortisblemmor - det kändes!)  och naturligtvis kom jag därifrån med en hyfsat dyr ansiktskräm. Men förhoppningsvis är den bra!

Barnen och Kim var till Multichallenge-hallen och körde mini-gokart under tiden. Jag hann med en pytteliten sväng på stan. Provade en najs jeanskjol och väst på Indiska, men förvånande nog så var storlek 36 för stort (???). Det var dock så mycket folk i farten till provhytterna att jag inte orkade prova igen.

Hittade igen familjen och vi åkte på Max och käkade. Sen hälsade vi på F&F. Utanför spelade några pensionärer boule. Tuva och Nellie tittade på. Fast andra (3:e eller 4:e??) gången dom gick ut för att titta så såg jag att Nellie pep fram som en vessla och flyttade ett bouleklot... Hmmm, det var nog inte så populärt så då fick jag springa ner 4 trappor och ut för att hämta tillbaka illbattingen... (Tur att de flesta pensionärerna är fredliga av sig :)

Innan vi åkte hem gjorde vi en sväng på Coop Forum. Ingen jättebra idé för vi kom på att det liksom är ju midsommar och ALLA (ja, precis alla!) var där för att handla. Panik!

Kim åkte för att käka middag med sina jobbarkompisar. Tanken på att laga mat idag var obefintlig så det blev en sen tur till Kaffestugan med tjejerna. En pilsner slank ner oxå. Helt ok!

Nu ska jag nog snart gå och knoppa. Det blir väl kanske sent i morgon antar jag. Och vi får ju gäster framåt förmiddan och då kan det ju vara bra om man har klivit upp :)

Ha nu en tokbra midsommar! Och jag hoppas att ni löser in er på Qul i backen så ses vi!

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback