Bajsa pengar?

Nä, det är en konst som jag tyvärr inte har lärt mig ännu. Men eftersom uttrycket finns så borde det väl vara någon som lyckats...? Eller... Nåja, man får träna vidare...
Hade jag dock haft pengar till övers så hade jag köpt en del konst idag.
Det var en jättefin utställning med många vackra tavlor och keramik. Den där konstnären som var in i butiken i går var supertrevlig. Dessutom bjussade han på vin! Kanske är så på vernissager? (Jag är ju inte direkt van att gå på såna tillställningar...)
Han tyckte det lät roligt (alltså inte ha, ha...) att jag beställt akvarellgrejer. Han sa dock att det var svårt, men ändå rätt billigt för att "testa sig fram".
I vart fall så var det några tavlor jag fastnade extra mycket för. Och tjejen som ställde ut hade fantastiska konstverk målade med temperafärg på drivved. Hennes signum är att alltid ha en nyckelpiga och en vätte på konstverken.

Olle Simonsson ställde ut keramik. Tyvärr fick jag aldrig tillfälle att prata med honom (men självklart pratade jag med de två andra utställarna!). Såg att han sålt en hel del redan. Kul!

Ja, gå och kika på Vildhussen! Det är mycket fint där! Och har du en slant över så kan jag tala om vilka tavlor jag vill ha....

Kram!

Kommentarer
Postat av: alias Kvasthilda

Du menar snyggingen som bjöd på godis? Jag körde ju bil så nåt vin blev det inte. Jo han var trevlig, han pratade med Herman om hans ben. Och du ser, inte bara jag som tycker att akvarell är svårt. Men låt dig inte avskräckas! ;)
Och dom där lodjuren, fiskarna, fantasidjuren.... visst var dom suveräna! Herman gillade verkligen utställningen. Ja jag med!

Postat av: Suss

åh synd att du missade Olle... han är en riktigt rolig filur..(fd svärfar till mig)

Ska försöka hinna med att slinka in när jag är heimover nästa gång..
kramis

2008-03-09 @ 08:14:15
Postat av: Åsa R

Kvasthilda: Jo, han bjussade på godis oxå, men jag har lärt mig att man ska inte ta emot godis av farbröder... :) (Men vin går bra!!!:)
Ja, det var en bra utställning!

Suss: Jasså du känner Olle? Jag kanske får chansen att prata med honom en annan gång. Ja, kika in när du får möjlighet!

Kram!

2008-03-09 @ 14:04:31
URL: http://ace67.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback