Blivande konstnär??

Ja nu läser ni en blivande konstnärs blogg... Eller, man kanske inte ska vara så kaxig till att börja med. Men jag har faktiskt fått en liten "snabb-kurs" i akvarell-målning. Det är en kvinna som själv gör fantastiska målningar i akvarell. Hon ska för övrigt ställa ut på amatörkonstutställningen (puh!) på Vildhussen i maj (?).
Det verkar superroligt att måla i akvarell och optimist som jag är så ska jag (så fort jag skrivit klart här) beställa grejer från Panduro. Då har jag ju oxå nåt att pyssla med när det inte rasar in kunder här....

Cotman akvarellfärg 12st En bra början?!

När vi ändå är inne i konstens värld så kan jag berätta att det är utställning på Vildhussen. Vernissage på lördag 8 mars (jag vet vad vernissage betyder!) kl 12-16. Utställningen pågår 8-15 mars. Jag ska dit och kolla!

MVH
Salvador Dali nr 2 ?

Kommentarer
Postat av: alias Kvasthilda

Det är kul med akvarell men svårt..... fråga mig, jag vet! Men det blir fint när man får till det. Och ingenting är ju egentligen fel när man målar!
Min favoritteknik är acryl (förutom sydda tredimensionella skapelser förstås). Men det är rätt längesen jag målade nåt.... :|

Postat av: Åsa

Ja du... Vi får se vad det blir för nåt. Kanske verken hamnar i källaren eller nåt.. Men det ska i alla fall bli kul att prova! (Blir det bättre om man tar ett glas rött samtidigt???)

2008-03-03 @ 15:23:08
Postat av: Nina

Spännande med målningen! Det kanske kan va nåt att dryga ut sortimentet i butiken med?? tavlor alltså!?
Tack för i helgen förresten! Jättetrevligt när det blir helt spontant. Sånt gillar vi! Kram och hälsa
(ps. även Robin hade jätteroligt!!!) :D

2008-03-03 @ 15:37:21
Postat av: alias Kvasthilda

Konstnär + rödvin = sant. Visst? Har du en basker med? (Det har jag!)

2008-03-03 @ 15:49:06
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se
Postat av: Åsa

Nina: Ja, det var mycket trevligt! Och vilka talanger vi är på biljard...:) Robin var ju lysande på Singstar. Tuva sa att Robin kunde ALLA låtar!!!

Kvasthilda: Jag har rödvin, snart målargrejer, men ingen basker. Skiter det sig då..? :)

2008-03-03 @ 15:57:22
Postat av: Malin

Ja du Åsa hur var det med Tomte i dimma?????
/Malin

2008-03-03 @ 16:16:47
Postat av: Åsa

Herregud! Kommer du ihåg den??? Nja...få se nu... Den sålde jag nog dyrt till en konsthandlare i Förenade Arabemiraterna... Typ...

2008-03-03 @ 16:18:15
Postat av: alias Kvasthilda

Jag började måla redan som barn så varken basker eller rödvin var aktuellt då. Men det finns dom som tillverkar baskrar hela dagarna, vad är det för sak!? Köp, köp!

2008-03-03 @ 20:29:53
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback