En dag i Tegefjäll !

Å sicken härlig skiddag det har varit idag. Vi har varit flera timmar i Tegefjäll och åkt. Tuva åkte med Jenny hela tiden och tyckte det var såååååå roligt! Och jag blev tokimpad av Nellie som liksom svischade ner för backarna. Dock drog hon på en vurpa som hette duga och därefter var det lite "gnöligt", men det försvann rätt snabbt åsså var det "svisch" igen.
Det var strålande sol mest hela tiden. Blev ändå rätt kall på slutet. Men en underbar dag! Önskade att jag hade haft kameran med mig (vilket jag inte hade eftersom den är rätt stor). Då hade jag kunnat fotografera fjället och allt snöhäng som man nästan väntade sig skulle rasa som värsta lavinen. Många människor traskade uppåt för att åka off-pist. Jag tyckte det verkade lite farligt, men Kim sa att det var nog ingen större fara eftersom man sannolikt sprängt den snö som var lös. (Vad han kan, min gubbe!)

Nu sitter vi i stugan och myser. Ett glas rött (verkar bra för katarrmagen!), påskgodis och ostbågar (ja, före maten...)Barnen har precis hittat igen påskäggen (efter en mycket kort letning...).

Vi ska göra Toast Skagen till förrätt eftersom Jenny hade löjrom som måste ätas upp. Vilken hemsk uppoffring att behöva äta Toast Skagen va'... =)
Sen blir det panerad lax med bladspenat, en enorm grönsallad och en flaska vitt vin som står på kylning. MUMS!

Å sist men inte minst, stort jättegrattis till HeGuss som fyller år idag!! Hipp, hipp HURRAAAAAA!!!!

Puss i påsk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback