AFB, klättervägg och gocart!

Ja, så sitter man här och är lite nyvaken efter hemresan från Östersund. Är det Östersundsluften man blir så trött av tro?
I går var det supertrevligt med tokgod grillad kyckling, potatissallad och grönsallad hos Malla, Obbe o Wille. Åsså gott vin!
Eftersom vi hade platsbokade biljetter tog vi det lugnt och knallade ner de två kvarteren till Gamla Teatern vid ca 20 i sju. Men HÄPP! Inte var det några platser bokade åt oss heller. För att göra en tråkig historia kort så hamnade vårt sällskap lite här och där. Där det gick att se något alls, typ! Jag såg ungefär halva showen. Och då menar jag bokstavligen och inte tidsmässigt.... Det var en stolpjävel ivägen....  Trots enorm besvikelse och en fundering om att gå hem istället så tittade (det vi såg) av showen. Det var ungefär som att sitta i en bastu eftersom luften redan var helt slut när vi kom dit. Så sista ordet är inte sagt ännu med Gamla Teatern. Hon som vi framförde våra åsikter till var "maktlös" och det förstår jag. Men hon försökte i alla fall göra oss lite gladare genom att bjuda på Fanta, Cola och en skål med Bilar...

Nåja. AFB-gänget gjorde det bra som vanligt. Framförallt Jocke R som hade många roller i går. Larz var ju ledig och Kent har ingen röst. Jocke R fixade saken med bravur!! 
Efteråt ville barnen prompt träffa Emil. Okey, sa jag och gav med mig alldeles för fort trots att det betydde att vi var tvugna att gå mot strömmen och trängas och fortsätta svettas. Så vi hann med att krama Jocke R och Emil. (Det tar Jocke ungefär en kvart att komma i samma nivå som Nellie, så jag lyfte upp henne. Om det nu egentligen gjorde någon större skillnad... :)

Idag åkte vi direkt till Multi Challenge-hallen eftersom vi lovat att Tuvalisa skulle få klättra på klätterväggen. Å Sickan vilken klättrare vi har i huset!!! Coolt!
Och det bidde en barn-gocart-sväng där oxå. Både Nellie och Tuva körde. Fränt!

Nä, nu måste jag nog hitta på nåt. Annars somnar jag...

Kram!



Kommentarer
Postat av: Jannike

Jädrars vad tråkigt ang. gamla teatern... fy vad tråkigt för familjen som ju inte sett nåt innan - skittrist!!!



Hoppas ni får igen pengar eller nåt annat.... Stå på dig!!

Postat av: Malin

Tjaba och tack själv. Grilla och äte på balkongen får vi göra fler gånger. Vet du om någon billig och bra gasolgrill så säg till.

Hon i receptionen visste nog inte alls om detta med fri placering för det var hon som "köpte" igen biljetten som blev över. Då jag sa att dom skulle få igen den biljett som var längst ifrån scen så stog hon och funderade på hur det var numrerat, detta var på fredagkväll.

Kramisar Malin

2008-05-12 @ 08:27:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback