Färgad utväxt....

Ja, nu pratar jag inte om någon mörkhyad kroppsdel.... utan om mina gråa hårstrån.
Igår var jag till min kära kompis, som av en händelse oxå råkar vara en superb frisör, och fick "utväxten färgad". Första gången det sker, men förmodligen inte den sista...

I morse åkte jag förbi Statoil och såg priset på soppa. Fy fan va bensinen är dyr!  13,19 kr... Bläää! 
Ja det finns definitivt massor med saker som är roligare än att tanka. Man skulle ha lärt sig knepet att koka "soppa" på en spik...

Sitter här och lyssnar på radion som har ohyggligt dålig mottagning, men nu är jag så less på skivorna jag har här så jag står ut. En stund i alla fall.

Apropå min "nedläggning" (=misslyckande?) så fick jag i går höra att "jag måste ge det en chans!". Vaddå måste? Har jag inte gjort det? Och helst vill jag undvika att bli sinnessjuk på kuppen. Det räcker liksom med det ekonomiska nederlag det här innebär. Så jag känner inte att jag "måste" mera alls nu på ett tag...
Kortläsaren måste jag dras med i 36 mån (!!!) vilket innebär X antal tusen till. Såvida det inte är någon som behöver hyra en kortläsare för då kan den personen ta över mitt avtal! Så vet ni någon som behöver en nästan sprillans ny kortläsare så.....

Nu kan vi väl tillsammans hålla tuttarna för att jag lyckas sälja ut så mycket som möjligt innan det är dax att packa ihop?

Jag kom på att jag har en massa tomtar oxå. Nu pratar jag inte om dom på loftet, utan i en kartong. Det är ju långt ifrån jul, men vad fan gör jag med dom? Skulle det finnas någon som köper en tomte i maj?

Kommentarer
Postat av: katarina.S

Nu är du självkritisk, ditt nedläggande är väl inget misslyckande, bara en chansning som inte gick som det var tänkt.

Du MÅSTE ingenting som inte känns okej i nuläget.

Jag håller på dig!

2008-05-08 @ 12:21:37
Postat av: jannike

ja tomtar på loftet är ju en sak... ;-)



Skulle gärna vilja ha ett "Allt för byn-pussel".... men du vet ju hur vår ekonomi är....Vad kostar dom? Är intresserad....



Kram till dig, jag tror du har funderat och ältat redan, ingen annan som behöver fundera eller tycka till åt dig - så stå på dig!!!

Postat av: Anonym

ja tomtar på loftet är ju en sak... ;-)



Skulle gärna vilja ha ett "Allt för byn-pussel".... men du vet ju hur vår ekonomi är....Vad kostar dom? Är intresserad....



Kram till dig, jag tror du har funderat och ältat redan, ingen annan som behöver fundera eller tycka till åt dig - så stå på dig!!!

2008-05-08 @ 14:01:29
URL: http://pyret07.blogg.se/
Postat av: alias Kvasthilda

Synd att det inte gick bättre.. men du har testat i alla fall, var glad för det. Tomtar finns det folk som samlar på (nej inte jag!) så dom kanske går åt?

2008-05-08 @ 15:08:55
Postat av: Maggan

Kanske vi kan hyra din kortläsare? Vi har pratat om hur vi ska göra....Ska ta det med tjejerna. Hör av mig snart! Kjam!!

2008-05-08 @ 18:34:57
URL: http://mags.webblogg.se/
Postat av: Åsa

Katarina - Tack för din support! Du är klok du!



Jannike - Att jag har tomtar på loftet är ju ingen hemlighet. Men dom är inte till salu...

Vi löser säkert pusslet :)



Kvasthilda - Hmmm, kanske ska plocka fram tomtarna i alla fall då....



Maggan - Jag ber till Gud att det går att lösa....



Kram!

2008-05-09 @ 11:44:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback