Framtiden?

Självklart börjar jag fundera på vad jag ska hitta på i framtiden. Sysslolös är inget jag har tänkt vara någon längre tid. Förhoppningsvis. Samtidigt vill jag förstås göra nåt jag gillar....

Har till och från varit grymt, grymt sugen på att lära mig smyckestillverkning. Surfar nu runt och kollar här och där på material och tips om hur man gör. Tyvärr verkar det inte vara några kurser häromkring under sommaren, men till hösten då jäklar ska jag anmäla mig!
Kollade även som hastigast på yrket som silversmed men det verkar vara för "riktiga" konstnärer. Och arbetsmarknaden är inte så där jättebra i dagsläget. Men fundera kan man väl få göra....

Visst vore det väl kul att kunna skapa snygga, dyra (!) smycken?!
Vem vet. kanske smycken från "Spirit of Jamtland" blir en storsäljare så småningom... ;)


Kram!


Kommentarer
Postat av: Jannike

Dröm på du och fantisera och tänk...det är nog bästa sättet för att det så småningom ska säga "ping" nånstans däruppe när det plötsligt landar en ide´- JAAA!!!



Är på nåt sätt samma sak för mig, men då gäller det att hitta en arbetsplats för arbetsträning - nånting som INTE tär på mig utan ger mer istället ..... nåt roligt o givande... och för mig blev det totalt tomt i bollen igår..... Men - jag försöker o försöker....



Kram!!

Postat av: Maggan

Låter som najs och förhoppningsvis mera inkomstbringande sysselsättning. Problemet kanske kan vara att så många ägnar sig just åt detta idag? För konstnärligheten är det inget fel på!

Kanske vi kan ses i morgon, lördag? Surra lite, vin kanske? Lite samvaro sådär...Vi hörs ikväll elr i mörrn. Kjam!!

2008-05-16 @ 09:33:06
URL: http://mags.webblogg.se/
Postat av: Åsa

Jannike - Trodde först att du var sarkastisk med "Dröm på du...", men sån är ju inte du :) Både du och jag lär hitta "vår" grej i sinom tid. Kram!



Mags - Ja, gärna! Om ni inte har nåt för er ikväll kanske vi kan ta en gemensam matbit. Såvida ni inte har ställt in er på nåt avancerat - för det lutar åt "barnmats-hållet" = enkelt, idag....

Kram!

2008-05-16 @ 10:00:28
Postat av: alias Kvasthilda

Jag tycker "Spirit of Jamtland" låter PRECIS som en tillverkare av smycken. ;-)

Man måste ju inte gå en kurs eller skola och veta vad man ska BLI. Man kan göra det för att man tycker om det (det gör jag), det blir en del av ens personliga utveckling.

2008-05-16 @ 10:51:15
Postat av: Jannike

Nä du, sarkasm är som sagt inget som ligger för mig; i alla fall inte mot nån annan än mina egna galna grabbar - men då enbart för att svara med samma mynt ;-) ...Ha Ha...



Nä... jag menar helt enkelt att det är bar att tänka, fudner aoch "känna in" - då landar det nog en ide´i ditt söta huvud så småningom!!



Ha en skön helg med god mat och mycket vin!



//Jannike

2008-05-16 @ 10:55:59
URL: http://pyret07.blogg.se/
Postat av: Jannike

..åter igen... som flera gånger tidigare - ursäkta min helknepiga stavning emellanåt... alltså, min hjärna kommer inte överens med mina fingrar eller om det är med tangentbordet, jag vet fan inte....

2008-05-16 @ 10:58:04
Postat av: Åsa

Tack Kvasthilda! Jag tycker oxå att firmanamnet klingar "smycken"... :)



Jannike - Du vet väl att man kan lsäa och föstrå vad det såtr braa frötsa och adnra bostkaven såtr på rtätt stlläe...... ?!

(Och som sagt, jag förstod att du inte var sarkastisk :)

2008-05-16 @ 11:21:39
Postat av: Jannike

Ja du ser ju - jag förstod nästan direkt vad du skrivit.... ha ha!!

2008-05-16 @ 13:29:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback