Hundsugen... och musikalsugen....

Tänk att det går inte över. Hundsuget! Det vore så himla skoj med en voffsing. Men jag vet att det är mycket jobb, ansvar och man måste tänka sig för när man åker bort. Men va sjutton..... Det mesta går väl att lösa. Och så ofta åker vi ju inte någonstans.

Surfar lite och kollar olika raser och färger. Här är en som jag tycker är tokfin!

Cocker Spaniel, färg "sobel".

Ok... Nu lämnar vi drömmarna ett tag....

I morse var det en lycklig Tuva som såg fram emot en ny dag med föreställning.

Total Musikal - A tribute to Christer Melin

Ragunda Kulturskola har i dryga tiotalet år haft som tradition att sätta upp en musical varje vårtermin.
I år känner vi att det är dags för en riktig "Best of"-föreställning.

Föreställningen skall också ses som en tribut-föreställning till Christer Melin som gick bort hösten 2007.

Christer Melin var ju den som byggde upp kulturskoleverksamheten i Ragunda under sina drygt trettio år i kommunens tjänst.
Med sin brinnande passion för att föra fram musik och kultur lade han grunden för den fina verksamhet som kulturskolan idag bedriver.


Ladda hem informations pdf här

Musikal

Kyrkans barnkör är ju med på ett hörn. Tuva pratar mycket om strumpors vara eller icke vara. Anledningen är att tre av tjejerna (varav Tuva är en) ska gå ner i splitt på ett nummer, men det är ett "barfotanummer". Det blir tydligen lite trixigt utan strumpor. Det kan man ju förstå (även om jag själv inte gör det så ofta...). Nåja, jag får se i morgonkväll hur dom löst det.
Tuva hade fått blommor efter föreställningen! Hur kul som helst. Som värsta artisten liksom :)


Kommentarer
Postat av: Silla

Jag och min man var och tittade på musikalen idag med Anders-Olof skolan och en liten fröken som vi särskilt kommer ihåg är en viss liten Tuvalisa. Hon var helt underbar, fantastisk. Vad ska det bli av henne? En blivande musikalartist? Många kramar och lycka till i framtiden till Tuvalisa! Mamma Åsa kan verkligen gå dit i morgonkväll och bara njuta.

2008-05-28 @ 23:03:38
Postat av: Åsa

Tack Silla! Du ska veta att hon verkligen njuter av "artistlivet"! Det ska bli såååå spännande att se ikväll!

Kram!

2008-05-29 @ 10:26:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback