Lycka!

"-Å, vad jag längtar!", sa Tuvalisa i morse.
Anledningen är att hon ska få ta en alldeles egen prommis med Moa (voff!) i morgon efter skolan. Tuva tyckte att hon borde ju prova på hur det är att ha egen hund och därmed frågade hon Mike om hon fick låna Moa en stund "som sin egen".
Eftersom Moa tveklöst är världens bästa hund, i alla avseenden, så är jag inte alls orolig. Och det är ju inte fråga om någon maratonpromenad, utan snarare runt kvarteret. Moa fattar säkert att hon är föremål för en liten tjejs stora lycka!

Även jag längtar till fredagseftermiddagen. Nog för att jag oxå hade behövt promenera (lite längre än runt kvarteret oxå!) men jag tänker på pizzabuffén som vankas. Slurp, smask! Och inte att förglömma skumpan! Förut hade jag nog en bild av att champagne drack man bara vid mycket högtidliga tillfällen, såsom bröllop, 50-års kalas, etc.
Och kanske gäller det fortfarande - mycket högtidliga tillfällen alltså - men att man nuförtiden har bättre (flera) anledningar till högtider.... :)


Nåväl, först ska torsdagen avklaras. Tuva ska till stallet och vi måste försöka "hysa in" Nellie någonstans tills jag kommer hem. Det är ju mitt i pollensäsongen och hon visade direkt symtom sist hon var till stallet. Dumt att provocera allergin så den kanske blir sämre.


Må så gott! Kram!



Kommentarer
Postat av: Maggan

Va härligt att hon längtar så, jag VET att det kommer att gå jättebra! Vi längtar åxå till fredagkväll. Mums!!Hoppas jag inte blir föör sen...men jag kommer när jag kommer. En AFB-pizza kanske dyker upp? dregel

Jag hoppas Brellan hade det bra med Adam :)

Kjamar i massor!!

Postat av: Åsa

Äntligen ett pizza-förslag! Javisst måste en AFB-pizza pryda sin plats på bordet!

Brellan ville inte gå hem när jag hämtade henne igår. Självklart ville hon vara kvar hos Adam och Micke. Men det blev lite lättare att gå hem när hon hörde att vi skulle ses ikväll!



Kram!

2008-05-23 @ 10:09:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback