Ett gott skratt!

På Systembolaget var det kö. Som jag stod i. Nellie befann sig vid Systemets broschyrer och "klängde".
Helt plötsligt...
"-Mamma....MAAMMAAAA!!!"
"-Ja...?"
"- KAN MAN HA SNOR I ETT GLAS??"
" -Eh...? Jag vet faktiskt inte..."

Det visade sig att Nellie sett den här bilden på en broschyr:

Dryckesprovningar. Bild: Klas Fahlén

 Gissa om jag höll på att spricka av skratt som bubblade.... Hon som expidierade mig skrattade, och alla i kön garvade gott!!! Det pratades t o m om att dom skulle skriva upp "citatet" och spara.....

Ja, vad skulle man som barn egentligen förknippa bilden med...? Möjligen näsblod....:)

Kram på er från en mamma som än en gång får ett leende på läpparna....:)


Kommentarer
Postat av: Helena

Ja, hon är ju för go Nellie!

Jag skrattade också igår, så jag måste bara berätta.

För det var farfar som skulle hämta på dagis.

Och när han kommer får han en stor bamse-kram av Nellie och sedan sa hon -vet du, jag har mollusker! ;-)



Det lät ganska roligt :-)



Kram på Er!

2008-11-07 @ 16:25:51
Postat av: Åsa

Ha,ha!!! Tack Helena för att du berättar! Både jag och Kim har nu skrattat så tårarna rinner... Undrar om "farfar" blev brydd:)

Kram på er!!!



2008-11-07 @ 18:41:36
Postat av: Åsa

Och en sak till....

Det är inte alla förunnat att få en kram av Nellie. Hon är väldigt restriktiv med sina kramar.... Så han får känna sig lite stolt! :)

2008-11-07 @ 18:43:07
Postat av: Jannike

ha ha ha - både det du skrev och berättelsen från dagis var UNDERBARA!!!!



Krama "mollusk-Nellie" och Tuva från oss!!!!

Postat av: Åsa

Jannike - Jag ska hälsa barnen (bara jag kommer ihåg i morgon...)

Vi kanske ses på söndag!

Kram!

2008-11-07 @ 20:47:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback