Julklappar...

Egentligen borde man börja tänka på julklapparna redan nu. Eller rättare sagt.... Tänker på dom gör jag ju, men man borde börja handla dom redan nu. Bara jag tänker på hysterin med svettiga, stressiga och köpgalna människor som trängs som värsta burhönsen blir jag matt.
Men vad ska man då köpa???? Det är ju inte roligt att krysta fram en juklapp bara för sakens skull. (Och krystat känns det som att jag har gjort färdigt vid det här laget....)

Det låter enkelt att shoppa på nätet (förlåt alla handlare i byn....) men då ska man ju veta vad man ska ha!!! Det blir till att tänka efter. Vaddå lukta bränt????

I dag har vi haft besök av
Jannike, Niclas och Mimmi. Alltid trevligt. Och eftersom det är Fars Dag så bakade vi (nähä?!) innan. Lämpligt värre!
Nellie bakade en "Farmors chokladkaka" (favorit i repris) och Tuva bakade en Snoddas (som INTE blev bombad den här gången...). Men Tuvas recept innehöll mått som "kkp" och "gram". Fan, det känns ju som 1800-talet...? Jag menar, en kaffekopp....? Hur många storlekar finns det inte på kaffekoppar numera?!
Nåväl, det blev gott i alla fall, fast Tuvis tyckte Snoddasen (snod-dasen?) smakade för mycket kaffe... Mitt fel!

Efter middagen idag sa Nellie: "Mamma, du kan väl bada nu? Snääääälla...?!" Och det säger hon inte för att hon ska ha en väldoftande och fräsch mor.....
Så vi tog och knäskurade badrumsgolvet och medans jag städade toan så satt Brell i badkaret och fejade. Sen blev det ett bad och jag fick hjälp att tvätta håret. (Hon är inte bara bagare och kock.....)

Fick för övrigt ett trevlig telefonsamtal. Nu ska man inte ha för stora förhoppningar, men det KAN eventuellt, kanske, möjligen, leda till någon slags sysselsättning framöver.... Jag ska dock inte be er hålla tuttarna ännu. För det kan bli så himla lång tid ni måste hålla dom, och då är det bättre ni sparar. Jag vill ju inte att ni ska få kramp i armarna eller så....

http://www.estetiks.com/eng/meme-kucultme.jpg


Kommentarer
Postat av: eva

Ha ha men får sig alltid ett gott skratt när man läser dina inlägg ,glöm inte att skriva när vi ska till och hålla tuttarna

Eva

2008-11-09 @ 21:48:24
Postat av: Åsa

Nä ok! Jag ska säga till. (Men funkar det bra på ditt jobb att hålla tuttarna..? Se bara till att du inte får sparken pga uppseendeväckande tutthållning....(?).... Eller nåt sånt...:)

2008-11-09 @ 22:03:42
Postat av: alias Kvasthilda

En kkp = 1,5 dl.

Och JAG kanske kan hålla tuttarna utan att väcka uppmärksamhet, konstnärer gör ju så konstiga saker ibland. Jag kan säga att jag tränar på en performance eller nåt?

Postat av: Alina

Hoppas du haft en trevlig helg! :)

2008-11-09 @ 22:32:42
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Jannike

Spännande lät det där...... Hoppas, även om jag varken tänkte hålla tuttar eller tummar ännu;-)



Kram, tack för jättegott fika, och häsla Tuva att hennes Snod-das var fantastiskt GOD, trots måttbesvär;-)



//Jannike

2008-11-09 @ 23:34:39
URL: http://pyret07.blogg.se/
Postat av: Jannike

... förresten, ÄR det SÅ man håller tuttarna???? Jag trodde man tog tag i dom, en i varje hand????



KRAAM!!!!

2008-11-09 @ 23:36:16
URL: http://pyret07.blogg.se/
Postat av: Malla

Halloj.

Sorry att vi inte träffades men jag drog tillbaka till stan mitt på dan i går. Wille stannade på Hammarn en natt till. Han kommer tillbaka till stan idag (måndag) med mormor och morfar.

Jag håller både tuttarna och tummarna för din skull.

Kramisar Malin

2008-11-10 @ 08:19:25
Postat av: Åsa

Kvasthilda - Men då kan man väl skriva 1,5 dl istället...? (Fan, du är väl yngre än mig och ska inte kunna sånt där...?!)

Och jag tackar för att du har möjlighet att hålla tuttarna utan att skämmas. Så himla bra med en konstnär i vänskapskretsen!!!:)



Alina - Hej! Har nog ingen aning om vem du är, men det är najs att du hittat min blogg. (Undrar hur...?)

Du verkar ha en poppis blogg med många läsare! Och jag gillar bilden där Brolle är med!!;)



Jannike - För min del får man hålla tuttarna lite hur som helst. Kanske beror på storlek och dagsform?? Som ett förtydligande måste jag bara tala om att bilden är hämtad från nätet och inte arrangerad av mig. (Det kanske syns på storleken:))

När det blir dax får du mer än gärna hålla en bomb i varje hand!!!:)



Malla - Ja, vi får väl se till att inte ses för ofta så vi tröttnar på varandra...:)

Nästa gång kanske...?!



Kram på er!



2008-11-10 @ 09:02:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback