Mjölk vs Havredryck!

Hade precis dukat fram kvällsfika till barnen. Tuva var ashungrig (och trött!) efter dansträningen. Mjölk och macka till Tuvis, havredryck och macka till Brell (eftersom hon inte gillar mjölk sedan sin allergi).

Tuva tar en stor klunk ur sitt glas och då fullkomligt spricker Nellie ut i världens asgarv!
Illbattingen har bytt glas med Tuva (hur det gick till vette sjutton, jag satt vid bordet men såg inget!) så Tuva får munnen full med havredryck....
Den som är mjölkdrickare och har smakat havredrycken kan nog intyga att det är inte jättegott precis....
Gissa om storasyster rusade till slasken och spottade och fräste:)

Undrar vad lillasyrran får alla hyss ifrån? Snart är hon värre än Emil i Lönneberga....:)
http://www.olletorgny.se/bild/amil780.jpg

Idag tog jag och busungen och storstädade i hennes rum, även det s.k lekrummet. Grejer, grejer, grejer!!! Slängde inte massor, men fick in i lådor och garderob. Nellie skurade! 
Mitt i alltihopa kom hon på att vi tidigare pratat om att vi skulle baka, men då kändes det lite för sent att börja med det. Så hon blev halvgalen och bara vrålade: "JAG VIIIILL BAAAAKA FRUKOSTBULLAR!!!!!" 
Herregud! Har jag skapat ett bagar-monster...?! Eller hur var det.... kakmonstret kanske...?
Tycker ni att dom är lika...?

http://www.esctoday.com/images/profile_images/kakmonster_jpeg.JPG



Kommentarer
Postat av: Jannike

Alltså... jag tycker du är fantastisk Åsa, som gör så mycket TILLSAMMANS med barnen - städar, bakar mm mm - jag gör sällan det; blir impad så det förslår!!



Kramisar!!



Jannike

Postat av: Suss

hahaha, stackars Tuvis, vilken chock!! Brellan är i klass med Madicken.. Kan faktiskt tycka att nybakta bullar och Havredryck är gott.. bakar på havredryck istället för mjölk, det blir saftigare då. Havregrynsgröt med havredryck e oxå gott.. Får man låna Nellie inför julbaket tro?!!



kram

2008-11-11 @ 09:45:56
Postat av: Åsa

Jannike - Jag är faktiskt imponerad själv.... Men det har liksom fallit sig naturligt när man har en sån energisk dotter, och att jag har tiden nu!



Suss - Ok, det fanns visst "vanliga" människor som gillar havredrycken...Sorry!

Låna Nellie vid julbaket? Tror att jag behöver henne själv om det ska bli nåt bakat här hemma...:)

2008-11-11 @ 10:20:39
Postat av: alias Kvasthilda

Jag tycker havredryck smakar som utspädd havregrynsgröt ungefär. Och gröt är ju gott fast inte utspädd.....

Hon kanske är energisk nu när hon inte är allergisk?



Hur gick det på intervjun? Jag har ju mina gissningar var du sökt eftersom du skrev förut att du var "en bit på väg" till stan men jag kan ju ha fel.

2008-11-12 @ 20:13:48
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se/
Postat av: Åsa

Vet inte hur jag tycker att havredrycken smakar. Men gott är det inte!

Jo, du gissar säkert rätt.....

2008-11-12 @ 22:07:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback