På jäsning...

Ja, inte jag alltså!!!! (OM det nu skulle vara någon som helt befängt trodde det....).
Det är degen som jäser förstås. I dag blir det ett Medelhavsbröd med soltorkade tomater och oliver i. Blir det gott så ska jag lägga ut receptet här i bloggen (blir det bra?)!


(Bilden hämtad från
www.ricolopez.com där man tydligen kan köpa målningar...)


Än så länge har Brell och jag bakat, varit ute med jycken och sprungit på lägdan. Diesel ser ut som en förvuxen hare som skuttar bland dom "höga" grässtråna. När brödet är klart ska vi packa grejer i bilen och åka till Ammerågården för leverans. Förhoppningsvis är det någon som vill köpa nåt av sakerna. Det blev två banankartonger, en mindre kartong och två påsar. Hoppas det inte anses vara för mycket..... Vi får se. Annars får jag väl ta med mig en del hem igen då.

Äntligen fredag och ikväll ska vi på födelsedagsmiddag till Mike. Ska bli toktrevligt! Om jag kommer ihåg ska jag köpa med mig en flarra vin som ett litet bidrag till kvällen. Antar att det kommer att behövas...:)

Oj, nu är det snart färdigjäst så då är det väl dags att "stoppa bullen i ugnen"....!

Kram så länge!

Kommentarer
Postat av: Maggan

Toktrevligt är rätt ord :)

Jag har beställt drink, det är så sällan men ack så gott. Vi får se vad det blir! Ses snart, kram!!

Postat av: Åsa

Drink? Det låter ju hur bra som helst!!!:)

Ja, vi ses snart, kram så länge!

2008-11-21 @ 15:02:27
Postat av: alias Kvasthilda

Det var en mening med att vi avbokade fikat. Frissan var försenad så jag fick klippa mig nästan 1,5 timme senare än jag hade bokat in!

Ibland löser problemen sig innan dom ens har uppstått.....

2008-11-21 @ 22:17:08
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se/
Postat av: Åsa

Ha,´ha!

Ja, det är tydligen nån mening med allt!:)

2008-11-21 @ 23:53:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback