Amerikansk nakenhund....

Så kan då världen skåda ännu en ny hundras, nämligen den amerikanska nakenhunden. Även kallad Amerikans labrador, eftersom den liknar en labradorvalp men med långa hängöron.....
Och nä, jag tänker inte lägga ut någon bild på den nämnda hunden ännu. Måste själv smälta det hela först. Faktum är att jag har lite ångest över snaggningen. Det är väl inte så här en amris ska se ut heller!!!
Ömsom skrattade (lite lätt hysteriskt!), ömsom smågrät, när jag hämtat honom....

Förlåt mig Diesel för att jag måste ha uttryckt mig enormt fel när jag pratade med "frisören". Fast å andra sidan trodde jag att det fanns vissa "gyllene regler" för hur en amris får och inte får klippas.... Tydligen inte....

Det första jag och Tuva gjorde när vi hämtat hunden var att åka på djuraffären och köpa ett hundtäcke. Jag är inte särskilt mycket för att klä på djur, men här kändes det som en befrielse att få klä på vår nakenhund....
Och han lär känna sig kallare nu än med sitt vackra hår som inte finns längre. Suck, suck, suck!!!

Man kanske lär av sina misstag. Och håret växer ju ut igen.... Men det känns surt....
Stackers Diesel....:(

Kommentarer
Postat av: Suss

Men S Åsa vad SA du egentligen?? det skulle jag gärna vilja veta eftersom du har fått hem en snaggad jycke!!!!! Å hur kan männsikan isåfall klippa honom så... som sagt finns det inte lite vett å reson i en som ska arbeta med detta professionelt?



Som tur är så växer det ju ut!!



Kram

2008-10-03 @ 11:47:56
Postat av: Åsa

Ja, jag undrar oxå vad jag sa egentligen....:)

Men jag har surfat lite och det verkar som att det finns dom som verkligen klipper sina amrisar så här.... Lite märkligt...



Kram!

2008-10-03 @ 15:29:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback