Igår, idag, imorgon...?!

Vissa saker ska man helst inte börja prata om när man nattar barn.... Men i kväll fick jag frågan och på nåt sätt måste man ju svara. Hur opedagogiskt svar man än ger...., typ...

Nellie: "När var igår?"
Jag: "Ja... igår, alltså dagen innan idag."

Nellie: "Har igår alltid varit?"
Jag: "Ja. Igår har alltid redan varit." (Pust, det gick ju bra det där...)

Efter en liten stund....
Nellie: "I morgon då? När är igår då?"
Jag: (Shit fan, hur ska jag ta mig ur det här???) "Eh, i morgon är faktiskt igår idag!" Och i morgon är i morgon idag.....öh?!(Jävligt klämkäckt och pedagogiskt svar va?!)

Nåväl, efter läsning av en kvällssaga + denna givande konversation så slumrade Nellie så sött efter en stund. Hoppas hon inte försöker lösa ekvationen inatt bara...

Kram!

Kommentarer
Postat av: Jannike

Ja herre mi je, vilket virrvarr av dagar!!!!



Kram!

Postat av: Ulrika

Barn är så rara! Läste du mitt Cujo inlägg?

2008-10-12 @ 08:04:00
URL: http://ullda.blogg.se/
Postat av: Åsa

Jannike - Ja, att förklara är inte alltid det lättaste....



Ulrika - Cujo? (as in Stephen King.... Huvva!)

Jag ska kolla!!!

2008-10-12 @ 08:48:43
Postat av: alias Kvasthilda

Jag är impad att hon somnade efter det där! :)

2008-10-12 @ 21:25:25
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se/
Postat av: Åsa

Ja, men jag låg vaken och grubblade...:)

2008-10-13 @ 12:42:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback