Inte ens sex ännu...?!

Alltså, klockan!!! (Vad trodde du?!)
Klockan är precis 17:54 just i detta ögonblick, men det känns som att den skulle vara 20-21..... Mörkret kommer tidigt nu och som en naturlig följd blir man tröttare.
Kimpa stackarn (????) har inte kommit tillbaka från skogen ännu. Dom hade skjutit nån älg (hoppas jag i alla fall...) och den skulle "kläs av" och hängas upp. Urk! Dom grejade och donade med pannlampor på skallen. Annars är det nog rätt bäcksvart där.

Idag hade vi besök av 4/6-delar Rehnholm. En fika, lite bullar och en massa surr. Trevligt! Och Nellie tyckte det var skoj att få leka skola med Sara. Det pratade hon faktiskt om redan innan Sara dök upp:)

I kväll börjde helt plötsligt Nellies ögon att klia och rinna och näsan blev täppt. Det kom helt tokplötsligt när hon fick sitta vid datorn en sväng. Allergi? Jag tänker tanken att det kan vara hunden - men jag hoppas innerligt att det inte är orsaken. Kanske trötthet? Man får väl tro att det är tillfälligt.

Bompa har precis dragit igång och barnen sitter och kollar och käkar clementin. Själv väntar jag in Kim och sen ska jag ta en prommis med doggen.

Dagens middag var ett tips från faster Jenny. (Tack Jenny!)  Bakad palsternacka med fetaost. Till det stekte jag älgfalu. Jag tyckte det var jättegott. Barnen tyckte sisådär, men dom åt en del trots allt.

Nu längtar jag efter ett varmt bad! Ett sånt ska jag ta sen, och läsa nya "Allt i hemmet-julspecial". Lite som att bada med Tomten, eller...? (Ho,ho!).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback