Kontakt?!

I kväll åkte jag och Diesel till BHK för att träna dagens tema - "möte med hund". Det har ju inte varit något problem att möta hundar med Diesel, men all träning är ju bra! Och visst lär man sig hela tiden.(Kan behövas eftersom jag egentligen inte kan nåt!!!).
Eftersom det luktar MYCKET gott på planen så gick doggen med nosen i backen mest hela tiden. Så då fick jag tipset av instruktör-E, att under träningsmomenten försöka hålla kontakten med hunden istället. Eller rättare sagt, att Diesel skulle hålla kontakt med mig. Och det gick ju jättebra!!!

Jag tror att om jag bara lär mig VAD jag ska träna, och på vilket sätt, så kommer Diesel att bli duktig. Tänk om vi i framtiden skulle kunna tävla i lydnad...?! DET skulle vara skithäftigt!!! Det är så imponerande att se dom som har stenkoll på sina jyckar!

Efter träningspasset blev det kaffe och prat. Jättetrevligt tycker jag!
Än en gång tänker jag på att det är fantastiskt trevligt på hundklubben. Alltså "hund-folket" är så trevliga och lättsamma. Ingen verkar vilja vara besserwisser eller så och man känner sig verkligen välkommen.
Annat var det inom ridsporten. Åtminstone förr i tiden.... (när jag var ung - typ, 100 år sen....)

Ja, vi människor drack som sagt kaffe efter träningen. Vovvarna drog till stranden....



I mörrn ska både jag och Kimpa klippa oss. "Elevklippning". Tänkte att vi är två hårfagra människor som kan vara bra att ha som "försöksobjekt":) Klippningen var egentligen inte speciellt billig för att vara en elevklippning (tycker jag då...), men vad gör man inte som en hårfager medmänniska.... Råkar man klippa lite fel i min kalufs så märks det knappast. Eller förresten.... Det kanske beror på hur långt upp man råkar klippa...?! Nåja, det blir bra det där!

Nu ska jag väcka Diesel (antar att han är trött i huvudet efter träningen idag) och pinka kvällen. Sen är det go-natt på studs. Ögonen krymper för varje minut nu....

Ses i mörrn!
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback