Tack för det Televerket!

Eller man ska nog säga Telia. Det är väl knappt någon som kommer ihåg när det hette Televerket...?!
Nu när man är arbetslös gäller det att se över sina utgifter (för inkomsterna är vääääldigt lätträknade...). Konstaterar att jag har inget som helst behov av två bredband! Så jag ringde för att säga upp det fasta. Fick självklart prata med den berömda "Telia-tanten" innan jag hamnade rätt. Men det gick bra. Vi förblev sams den här gången...:)

http://www.finesign.se/jpg/telia.jpg

Det visade sig att när jag tackat ja till att kostnadsfritt prova Telia-bredbands-tv ett år, så förlängdes automatiskt mitt bredbandsavtal med ett år.... Hallå? Hade jag vetat det så hade jag knappast nappat eftersom jag redan då hade det mobila bredbandet. Jag fick veta att jag borde fått någon skriftlig bekräftelse med uppgift om förlängningen av bredbandet. Kanske.... Men jag tyckte i alla fall att jag borde fått höra det direkt i luren när jag fick erbjudandet.
Då erbjöds jag att få avsluta bredbandet med 3 mån. uppsägningstid istället för att vara tvungen att betala t o m juli 2009, enligt nuvarande avtal. Så visst köpte jag det!

Vad jag vill säga med det hela (har du somnat eller....?) är att det gläder mig när det finns folk som är schyssta och försöker att ställa upp och göra kunder nöjda, utan att kunden (läs "jag") är galen och skriker och gormar.
En bra lösning för oss båda tror jag!!

Äh, fan va trist inlägg.... Jag återgår till tv:n istället...

P.S Håll tuttarna för mig i morgon..... Intervju....

Kram!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Lycka till!

Postat av: alias Kvasthilda

Ja, visst blir man glad när folk är resonabla? "Glatt överraskad" till och med.

2008-10-02 @ 22:41:18
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se/
Postat av: Nina

Heeej! Undrar hur det gick med tågbiljetterna?? Fick ni tag i några och när isåfall?

Vi är hemma nu från våran Kroatien/Italien-tripp. Det var helt underbart!

Hälsa familjen!!

2008-10-03 @ 13:53:14
Postat av: Åsa

Johanna - Tack!



Kvasthilda - Exakt!



Nina - Vi hörs på mejlen!

2008-10-03 @ 22:02:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback