Debatt igår...

Var det någon som såg "Debatt" på SVT igår? Själv är jag lite smått allergisk mot såna program eftersom jag vet att det ofta gör mig lite upprörd. I vart fall hörde jag att det skulle handla om glesbygdens vara eller icke vara. En rapport hade skrivits av något ljushuvud på Handelskammaren. Hans namn har jag glömt bort, och jag hoppas att jag slipper höra ifrån honom mera....
Han, och nån flera stjärna, menade att man ska satsa pengar där folk "vill bo", och inte där folk "inte vill bo", dvs flyttar ifrån, dvs - glesbygden.
Men hallå!? I något snabbt sammanhang nämndes faktiskt, det jag tyckte var kärnpunkten, att folk VILL bo kvar i dessa "hålor" men klarar inte av det pga arbetsbrist, dyr bensin, besparingar av diverse slag, osv. Ja, vi vet väl hur det kan bli i värsta fall???

Debattörerna som prompt menade att glesbygden i princip inte alls behöver befolkas verkar inte förstå t ex Norrlands tillgångar som skogen, vattenkraften, etc. Någon skribent på Expressen (tror jag det var), hon hade tydligen uttryckt sig i stil med att hon fick kväljningar av att befinna sig på landet. Snacka om storstads-brutta!!! Men för fan - flytta henne till Hollande eller nån annan fullpackad storstad. Där kan hon gärna bo, så slipper hon må illa. Hoppas att hon inom kort, pga platsbrist, behöver stå och sova!!!

Ett välkänt ansikte dök helt plötsligt upp i rutan oxå! Vår käre Larz Danielsson! Behöver jag förtydliga att han INTE var med på att centralisera Sverige..? :)

Lars

Hans partikamrat, infrastrukturministern, gjorde dock ett våldsamt påhopp på ett av Larz uttalanden och jag undrar om hon gick på piller eller nåt? Gapade på med sin otroligt jobbiga röst gjorde hon i alla fall.

Ja, det var nästan så att jag var förbannad över vissa idioters tankesätt även i morse när jag vaknade.... Inte bra! Ska nog undvika såna där tjafs-program hädan efter....


Kommentarer
Postat av: Jannike

Ja det var ett hetsigt program vill jag lova - håller med dig i alla dina åsikter kring övriga talare... Värst var hon, infrastrukturministern, som riktigt hoppade på Larz, och knappt hann andas mellan orden... Fy fan vilken hemsk människa!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback