En bakdag....

...har det blivit hittills idag. Tuvalisa tyckte att vi skulle baka en kladdkaka (inte bomb-kaka!!!) till pappa.
Bäst av allt verkar vara att slicka av visparna:)



Så nu är kakan i ugnen och vi måste nog gå ner på byn sen och köpa vispgrädde!!

Kimpa klipper häcken idag. Den ute på gården alltså. Den har vuxit och man skulle kunna tro att det är hotellet i "The Shining" som döljer sig innanför. Riktigt stor och spöklik alltså. Nu ska den kapas rejält!

Har monterat Tuvas ljusblå kofta oxå. Det blev inte så jättebra tyvärr, men Tuva tycker att den duger i alla fall. Men hon vill inte ha några tofsar (och det var tur det för garnet räcker inte till det...) Törs nog inte lägga upp någon bild på den. Inte nu i alla fall....

Eftersom jag gärna vill göra allting "för mycket" så håller jag även på att sticka ett par strumpor. Där är det lite stilltje nu eftersom jag kört fast och behöver experthjälp...
Men det går ingen nöd på mig eftersom jag oxå stickar ett par benvärmare till Tuva. Dom går det bara inte att misslyckas med! (Bara räta och aviga, rakt upp och ned!)

I natt har vi låtit Diesel sova "med öppen dörr" och därför har jag legat "på aga" och varit rädd att han ska gå och göra nåt någonstans. Vilket resulterade i att jag klev upp vid 2-tiden och gick ut en liten sväng. I morgonrock och täckväst! Min nattliga klädsel blir bara bättre och bättre....:)

Oj, nu ringer kakan (eller klockan snarare...) så nu är det dax att ta ut den ur ugnen. Lite lunch innan provsmakningen kanske vore på sin plats....

Kram så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback