Hunddressyr!

Har varit iväg på BHK (hur kunde jag förkorta det BRK förut??) ikväll. Det var många vovvar och människor där. Jättekul! Vi tränade lite "möte", inkallning och platsliggning. Diesel är ju inte så tränad direkt, men jag tyckte det gick bra ändå. Man måste ju börja någonstans, någon gång!

Mariana är ju superduktig på hundar och hon tyckte att jag och Diesel hade väldans bra kontakt. Det är ju superbt, eftersom det är själva grunden, vad jag har förstått.
Måste säga att man känner sig välkommen på BHK och det är ju kanon! Det är som det står på deras
hemsida, att alla är välkomna.

En uppfödare från Gällö-Stugu-trakten var där och det är därifrån Sixten är. (Kommer ni ihåg schäfern Sixten, från Göteborg??) Jag måste dock ta reda på Sixtens riktiga kennelnamn för det ringde inga klockor hos uppfödaren, men hon var mycket nyfiken på hunden!

Nu är det snart en ny serie med Mikael Persbrandt, "Oskyldigt dömd". Och eftersom jag är en sån tv-nörd så måste jag nog titta... Och sticka lite samtidigt!!!

http://www.karlstadbil.se/img_aktuellt/mikael.jpg

Ha en skön kväll! Vi ses!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback