Arbetslös....

Idag är första dagen i hela mitt långa liv som jag är arbetslös! Känns lite märkligt, men ju mer man är med om desto större erfarenhet...?

Igår tog Tuvis och jag en prommis på förmiddagen. Medans solen sken. Den försvann ju mystiskt sen...?!
Tog med mig kameran faktiskt! Här får ni se lite av resultatet....

Hur är det egentligen? Mycket rönnbär, ...... snö?! Någon som håller koll???



Och hur i hela friden funkar det med flaggdagar på Kullsta skola...??



I dag har jag och snuviga Brell varit ner på byn en sväng. På Djurboa (som vanligt!) och handlat mat (som vanligt!!). Just nu softar vi lite. Jag framför datorn och Nellie framför tv:n. Snart ska vi ge oss på att baka morotskaka.... (till Kims stora förtjusning:)

Jag har oxå börjat sticka! En ceris kofta till Brell. Hon valde färgen själv! Det går väl sisådär. Har varit in en gång till grannen för expertråd på att läsa stickbeskrivningen. Lär väl bli fler gånger antar jag:)
Nåja, om den blir hyfsad så kanske jag ger mig på att sticka en likadan till Tuvis oxå. Medans ångan är uppe liksom.

Träffade
Robban idag och han hade inte hört något från ÖP. Jag ringde förut och tipsade om hans dansskola. Ringde ÖP för andra gången och pratade med nyhetschefen om reportage om Robbans dansskola. Dom skrev ju när han hade planer på att köra igång, så då vore det ju skitkul om det bidde några rader, och framförallt bilder, nu när han äntligen dragit igång! Och framförallt, lite positiva tongångar om Ragunda!!! Jag har erbjudit mig att skriva, om dom inte har någon att skicka hit, men det verkade inte vara aktuellt. Alltså, då kan vi kanske förutsätta att någon riktig reporter dyker upp?!

Nä, nu är det nog morots-kaks-dax.... Undrar hur det ska sluta....?

Kram!


Kommentarer
Postat av: johanna

Mycket rönnbär= lite snö! Trädet orkar inte bära tyngd mer än en gång per år sägs det...

Ja välkommen i "vi-som-är-mellan-jobb-klubben"!

Postat av: Åsa

Tack! Eller nåt....:)

2008-09-16 @ 09:33:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback