Sticka, stack, stuckit...?!

Nu har jag faktiskt gjort mitt första alster, på vääääldigt länge, i garn!
Sjääääälvklart måste ni få se.... Vare sig ni vill eller inte så kommer det här:

Och modellen har en känsla för att se något galet ut ibland....:)






Kan meddela att jag nu håller på med en ljusblå likadan, fast lite större. Storasyster ville gärna ha en oxå. Det måste väl vara ett bra betyg...?!

I övrigt då? Jo, andra dagen som arbetslös känns inte konstigare än igår, faktiskt...
Är kallad på en jobb-intervju i början av oktober. Ska bli spännande! Förra intervjun verkar ju inte gått nåt vidare så jag får väl rannsaka mig och fundera över vad jag gjorde tokigt. (Glömde jag att borsta tänderna? Luktade jag illa? Stirrade jag? Satt jag och småfes? Eller var det bara så enkelt att jag var jag...? Det kan jag ju för fasiken inte ändra på!!!)
Av fem sökta jobb har jag hittills statistik med två intervjuer. Men å andra sidan har inte ansökningstiden gått ut på ett par jobb ännu. Så statistiken kan bli bättre!!!

Ses snart igen!!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Jannike

Vilken OTROOOLIGT fin kofta - fan vad talanger du har!!!! Du kanske skulle börja ta på dig stickjobb för att få in lite kosing!?!?! "fniss"



Lycka till som arbetssökande!!!! Snart så....



Kram!

Postat av: Åsa

Tack!!! (Det är tur att det inte syns detaljer på närmare håll...:)

Snart så.... kanske....

Kram!

2008-09-17 @ 20:53:40
Postat av: Carina V

Vilken fin! Tänk om jag varit så där händig, men jag har inte alls det tålamodet! Tillslut går allt bara fel och då hivar jag stickor och nålar "all världens väg"! Så mina tjejer får fråga sin farmor om hon skulle kunna tänka sig att...;-)

(Ps! Tusen tack att ni hade plastat in Mickas DS spel så bra! För jag glömde att titta i hennes ficka på byxan innan jag tvättade dem, men spelet (som hon stoppat där) hade klarat en 40' tvätt galant utan att haverera. Tack vare inplastningen!

Annars hade jag nog varit en billig mamma nu...;-)

2008-09-17 @ 20:54:31
Postat av: Maggan

Såå fin! Va duktig du är!!

Jag blir lite nyfiken på vilken intervju du ska på. Kommer kanske (troligtvis om ni är hemma:)förbi på fredagkväll. Mer död än levande, men jag behöver lite släktenergier :))

Kram så länge!!

2008-09-18 @ 05:29:06
URL: http://mags.webblogg.se/
Postat av: Ulrika

Jättefin kofta, Åsa! Inte alls konstigt att storasyrran vill ha en också!

2008-09-18 @ 08:04:41
URL: http://ullda.blogg.se/
Postat av: Åsa

Carina - Ojsan! Ett sånt där spel vill man gärna inte köra i tvätten. Men det var ju himla tur att det gick bra! Tror att du får tacka Tuva för inplastingen. Förlåt om det blev lite lång lånetid....





Maggan - Kom GÄRNA över på fredag! Somnar du så får vi väl bära hem dig eller bädda ner dig :)

Och det är intervju för ett jobb som hade 120 sökande (du vet!), så jag känner mig lite hedrad att ändå lyckats komma till intervju!!



Ulrika - Tur man inte har flera barn...:)



Tack alla för att ni tyckte koftan var fin!!!

Kram på er!

2008-09-18 @ 09:03:37
Postat av: Carina

Ingen fara, hon hade spelat sig less förut men nu blev det lite nymodigt igen :-)

2008-09-18 @ 21:53:26
Postat av: Åsa

:) Jamen då kanske det var bra att låna ut det en stund?!

2008-09-19 @ 08:30:47
Postat av: alias Kvasthilda

Haha! Vilken fin fotomodell, är det H&M:s nya? Koftan är jättefin, jag är impad.

2008-09-21 @ 20:37:02
Postat av: Åsa

Attans! Kom du på att jag köpt koftan på HM....:)

2008-09-22 @ 08:52:26
Postat av: alias Kvasthilda

Nä, jag tänkte på tjejen som modellar... fast är det H&M:s modell måste väl koftan vara H&M också.....! ;-)

(Jag är impad, allvarligt. Jag har inte åstadkommit nåt i garn på flera år. Jo en pytteliten dockmössa när barnen åkte slalom i vintras och jag satt i cafét)

2008-09-22 @ 20:00:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback