Koka ris på danska...?

Idag tog jag och Brellan och for en sväng till BRK och körde lite agility-hinder. Trots en massa godis så tröttnade Diesel på våra hurtfriska tillrop och sprang och hoppade in i bilen... Kul kille!
Sicken jädra väg det var dit. Det var som att åka snorloska (typ..?).

När jag fixade middagen satt Nellie i källaren och spelade "Singstar" på PS2. Hon skulle ha båda mickarna och sjunga själv. Efter ett tag hör jag ett glatt rop nerifrån: "JAAA! Jag vann!!!" :)

Dagens fundering består i varför man har mindre vattenmängd när man kokar ris på danska. Ja, alltså, på risförpackningen står ju "kokinstruktionerna" på både svenska, danska och norska. På svenska och norska tar man 6 dl vatten till 3 dl ris, men på danska så tar man 4,5 dl vatten...?! Öh...? Nån som har någon bra förklaring? Kanske danskarna så lösa i magen att man måste ta mindre vatten i kosten?? 
http://www.nordic-locker.se/documents/danska_flaggan_ezg_1.gif

Tuvis har varit på dans-pass. Verkar vara skitkul! (Jag vill oxå...)
Vem vet hur det slutar?!
http://www.muzicabuna.ro/pics/articles/1163762455.jpg

Nä, nu ska jag fixa kvällsfika till mina sötnosar!

Kram!

Kommentarer
Postat av: Suss

Det är nog för att resten är öl...



Kram

2008-09-08 @ 22:27:05
Postat av: Åsa

AHA!!!! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback