Hästbajs och rödvin!

Ingen jättebra kombination antar jag, men dagen började tidigt med att åka till stallet och mocka. Och fylla höpåsar till förbannelse! Det är ca 23 IKEA-påsar som ska fyllas med hö..... (Nu kan vi snacka booooring....).
Efter hö-påse-packning och mockning av 8 spiltor och en box så fick Tuvis ta en liten sväng med favvo-hästen Malve. Lycka!!!

Sen hem och dammsög lite grus (det dras ju med enorma mängder av både 2- och 4-fota...) och sen tog jag mig ett bad. Hade förhoppningen att det skulle bli lugnt och fridfullt, men systrarna Roos bestämde sig för att utöva den berömda syskonkärleken så det blev mindre fridfullt och istället risk för hörselskada och nervsammanbrott....

Efter badet tog jag och Tuvis en prommis med doggen. Tuva cyklade. Vilken lycka att snön smält bort från gatan och att man ÄNTLIGEN får cykla!!! (Båda barnen är just nu ute och cyklar fram och tillbaka på den snöfria vägen!!!)

Så bestämde vi oss för att våldsgästa Holken 1 en sväng. Där "Chill Out:ade" (vitsigt värre!) en stund och surrade en massa. Lika najsigt som vanligt!
Vi bestämde oss för att i påsk äta gott  tillsammans och spela. Det ser jag fram emot!

Nu står pärer på kokning och hemlagade köttbullar (dom där supergoda) från frysen på spisen.
Igår blev det ju bakad potatis med kycklingröra och ishavsröra. Fy attan så gott!!!
Så nu sitter jag med ett litet glas rött och bloggar lite. Ska ta och duka bordet och choppa lite sallad.

Bäst jag flyttar röven till köket och gör lite nytta alltså...

Kram!


.


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Vilket härligt inlägg. De där rörorna ni käkade i fredags, det lät gott. Recept?



Ses vi på klubben idag? Jag ska äntligen ta mig dit....



Kram

Postat av: alias Kvasthilda

Det är grustider nu....

2009-04-05 @ 12:41:47
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se/
Postat av: Åsa

Ulrika - Ska försöka lägga in recept "il pronto". Det var tokgott!

Klubben idag? Vad är det där på söndagar tro?



Kvasthilda - Eller hur!!!!



2009-04-06 @ 08:16:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback