Nyfriserad och nybadad!

Diesel har blivit klippt och badad idag. Jösses så svart vattnet blir när han tvättas. Och den jycken får ligga i sängen....:)
Han blev i alla fall ren och fin!
Efter tvätten far han runt som ett yrväder (milt uttryckt!) och hasar fram med öronen i golvet och framtassarna släpandes, medans han puttar sig fram med bakbenen. Ja, ni kan bara gissa hur det ser ut!

Har i dag bestämt mig, och skickat efter en klippmaskin och skär. Nu MÅSTE jag försöka lära mig hur man åtminstone skalar bort håret i ansikte och i öronen. Ja, på Diesel alltså.....


Och Tuvalisa hittade ett recept på hundgodis i KP. Så nu har vi "ugnsbakat" blodpudding-bitar!
 Dax att träna alltså...?!

Kram!


Kommentarer
Postat av: Susanne

Mina jyckar äääälskar ugnsbakad blodpudding!! :-)

Postat av: Maggan

Hm, det receptet skulle jag åxå vilja testa, till hundarna alltså :) Kram!

2009-04-24 @ 08:46:02
URL: http://mags.webblogg.se/
Postat av: Åsa

Susanne - Diesel fick naturligtvis provsmaka och jag kan säga att det gick hem!!! =)



Maggan - Skär blodpuddingen i bitar. In i ugnen, 100 grader, i ca 1 tim.

Låter smarrigt va'?!

Kram!





2009-04-24 @ 10:08:23
Postat av: Anna-Karin

Hallå!

Han luktar gott nu då!

Måste göra ett ryck med våra dyng-grisar åxå.

Nu har jag beställt ett nytt Agility-hinder (A-Hinder) till klubben. Längtar tils det har torkat upp där borta så vi kan börja träna lite.

-Du hänger väl på!

Ha de skönt i solen, kanske ser dej hos M

A-K

2009-04-24 @ 12:42:45
Postat av: Åsa

A-K - Han doftar som en nyutsprungen skär...=)

Ja visst är vi intresserade av agility! (Bara jag får lite kläm på hur man gör...)

Vi ses!

2009-04-24 @ 13:01:35
Postat av: Maggan

Undra om inte jag åsså vill följa med till klubben och ta med Moa. Hon "var" i alla fall en stjärna en gång i tiden:)

2009-04-24 @ 19:38:43
URL: http://mags.webblogg.se/
Postat av: Åsa

Maggan - Japp! Vi ser till att åka iväg när hindren tinat fram!

2009-04-25 @ 09:00:02
Postat av: alias Kvasthilda

Blev vattnet svart när du tvättade honom? Är han inte färgäkta??

2009-04-29 @ 22:51:03
Postat av: Åsa

Kvasthilda - Jo, till skillnad mot mig så är han faktiskt det:) Men aslortig!!!

2009-04-30 @ 08:22:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback