Lappluva me' tofs på! Fy fan vad det snöar!

Det måste ha kommit enorma mängder snö under helgen. Och det snöar rejält fortfarande. Närmar vi oss en halvmeter? Diesel verkar älska snön och han plöjer gärna under snön med hela huvudet. Det är ingen svart hund som dyker upp sen..:)
Nu är han väldigt hårig. Jo, han är ju en hund och ska vara rätt hårig, men jag menar att det är lite för långt här och där. "Skägget" och håret vid ögonen måste kortas så att han kan äta och se nåt...
På torsdag ska han till "frissan" och det känns bra.

Just nu håller jag på att åtgärda bristen av bröd och bullar i frysen. Det blir sötlimpor och vetebullar. Degarna står på jäsning nu och jag gruvar mig lite för bull-kavlingen. Den är så jobbig.... Eller kanske beror det på att jag saknar muskler i armarna? (Mina muskler ser ut att ha hamnat på undersidan armarna....???)

Kimpa ska iväg och jobba sen. Barnen och jag ska nog snickra ihop lite korv Stroganoff idag. En heldag i köket för min del alltså.

Så måste man väl ut och skotta igen....

Inte bara maten som fastnar i "skägget"....



.


Kommentarer
Postat av: Maggan

Trodde inte mina ögon när jag öppnade dörren i morse. Herre min je va mycket snö!!

T o m jag tycker att det räcker nu...Fast visst gillar hundarna snön :)Elvis är som Diesel, han dyker. Moa är liite besvärad men det är gott att gno "snuskörat" i :)

Postat av: Ulrika

Vilken sötnos!

2009-02-09 @ 19:14:39
URL: http://ullda.blogg.se/
Postat av: Åsa

Maggan - Nu snöar det inte, men det är alldeles för kallt!!!



Ulrika - Eller hur?! :)

2009-02-10 @ 08:28:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback