I köket....

...har jag tillbringat dagen. Eller först gick vi ner på byn och handlade en ny brödrost. Den gamla rackarn gav upp förra helgen. Sprak, gnister, flammor.... Huvva! Sen luktade det "el-bränt" i hela huset....
Det har blivit sötlimpor och mellisbullar (Bufférecept). När det var klart var det dax att laga middag:)

Så nu är jag mätt och belåten. Kimpa tittar på skidskytte, utan konkurrens av barnens "Bolibompa" faktiskt. Varför? Jo, tjejerna har kommit på att dom ska sova nere - under trappen. Där har dom bäddat och tagit ner alla gosedjur. Hur lång tid dom kommer att ligga där...? Nja.... tippar väl på att dom kanske grejar en halvtimme... Möjligen....

Jaha, nu blev det Bolibompa ändå. Men Nellie är så ivrig att gå och lägga sig så hon sa att hon skulle inte äta några popcorn utan gå och borsta tänderna!! Nattlinnet åkte på redan vid 17-tiden (fast hon ville egentligen dra på sig det redan före kl 16...).

Det hade varit skoj att hälsa på Helena idag, som fyller 30 år (Grattis, grattis!), men jag fastnade ju i köket så det får bli en annan dag.

Nä, nu ska jag sätta mig och fisa i soffan en stund....:)

Kram!

.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback