Trötta familjen.... och snuviga....

Den tillhör jag idag. Men Tuvis har trots förkylning och en grym trötthet nyss somnat. Hon ville ju se alla danspar på "Let's Dance". Fast den sista kvarten var hon mera som en hal ål som inte kunde sitta/ligga stilla alls... Hoppas det blir lite sovmorgon i mörrn. Brell somnade i pappas knä framför dom dansande paren (på tv:n då...).
Kim är trött. Jag är nog piggast, trots att jag kände mig som ett utsketet päron på jobbet i eftermiddags.

I dag (Ulrika!) gjorde Kimpa en kanongod kycklingrätt. Recept? Nä, finns ingen annanstans än i skallen på min käre man. Men det var kycklingbitar av filé, curry, lite matlagningsgrädde, kycklingbuljong och rivna morötter i. Till detta ris, en grönsallad med fetaost och rött vin. Smarrigt så det förslår!

Tuvis var ju med mig på jobbet under förmiddagen, så vi slog till och käkade lunch på Kaffestugan! Prommisen med Diesel gjorde Tuva när jag skjutsade hem henne sen. Dom toksprang runt kvarteret eftersom det var så himmelens kallt. Det låg på -24 då (-28 i morse).... Vet inte om doggen var tvungen att göra sina behov i farten eller om dom saktade ner en stund:)

Innan middagen idag ringde det på dörren (varför säger man att det ringer PÅ DÖRREN??) och i min snyggaste outfit (långkalsonger, munkjacka, förkläde med "släng" och tofflor) öppnade jag förstås. Där står Jocke Färdig och ser glad ut som vanligt. Nu var det inget speciellt ärende, annat än att han skulle återlämna några nycklar till kyrkvaktmästaren.
Så, varför skriver jag detta nu då? Ja, det kan man undra. Men visst är det väl så att man blir så himla glad när man ser Jocke F? Han har liksom en "aura" med värme och bara att se honom gör en glad. Eller hur?!

Ojdå, nu är det dax att se vilka som åker ut ur "Let's Dance". Aspiranter? Kitty och Carl-Jan??

.

Kommentarer
Postat av: alias Kvasthilda

IGÅR LÖRDAG kom jag på att jag skulle se Let´s dance. Sören påpekade då att "det är väl på fredagar?".



Jag håller med dig om att Jocke ser väldigt rar ut på nåt sätt. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback