Härlig lördag!

Första dagen på mycket länge som jag inte plurrat. Barnen däremot har förstås badat i lilla poolen här hemma! Inte lika stekande hett idag - och det är faktiskt skönt.

Det blir "riktig" matlagning idag. Tjälknul, rostade pottisar o morötter + en sallad (som innehåller sallad från den egna trädgården!!!). Kanske blir det ett glas rött till...?!

Kimpa jobbar. Det är bröllop ikväll. Jag skulle jättegärna besökt kyrkan och tittat, men får ju faktiskt det. Men samtidigt blir det ju lite konstigt när man inte är bjuden gäst. Antar att bröllopsparet är så vackert att ögonen tåras på gästerna. Och med tanke på vilka som gifter sig så blir nog festen askul!

Varför är det ingen i min umgängeskrets som gifter sig någon gång? Jag vill oxå gå på bröllop ju...


Det är även en annan brakka-fest ikväll. Men är jag bjuden? Nä.... Bitter? Nja, bara lite...Ha,ha!

Nåja, vi ska i alla fall äta gott! Eller vad sägs....?





Kommentarer
Postat av: Jannike

Gött såg det ut iaf! Å du - synd att vi inte kände varann för typ 22 år sen - då hade du nog blitt bjuden på vårt bröllop;-)



KRAM!

Postat av: Åsa

Jannike - Jag vill minnas att jag blev bjuden på något slags jubileum hos er. Gifta 10 år? Fyllde jämt?

Såna fester duger gott!!! (Nåt fler lattjo party på gång...?=) )

2009-07-05 @ 14:02:43
Postat av: Helena

Kan intyga att Brudparet var jättevackert och att du spådde alldeles rätt angående festen!!

2009-07-05 @ 17:14:52
URL: http://mattjat.blogg.se/
Postat av: Åsa

Helena - Hu, vad avis jag blir! =)

2009-07-05 @ 20:57:21
Postat av: Jannike

Ha ha ha - ja, för det första börjar jag nog bli som dom jag är med, alltså lite av dement... för jag minns inte VILKET ni blivit bjudna till.. måste var a nåt "fyllt jämnt" för nåt annat har vi inte firat;-)



Inget annat roligt på gång - ännu, tyvärr! Har pratat om det här med kvarterslokalen, men det verkar som det sitter i tjära;-)

2009-07-05 @ 23:29:03
URL: http://pyret07.blogg.se/
Postat av: Åsa

Jannike - Vi får väl ta en maffig grillbuffé här i sommar? Låter väl bra..?

(Blir man inte bjuden så får man väl ordna nåt själv då....=) )

2009-07-06 @ 10:27:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback