MR

Har fått tid i morgon för magnetröntgen (MR) av huvudet. Man ska helt enkelt utesluta att det inte är något som ligger och trycker och kan orsaka hjärnblödning. Ingen risk känns det som. Mera som en säkerhetsåtgärd. För det måste jag säga att dom har verkligen tagit saken på allvar - och det är ju bra!
 
Ska bli en intressant upplevelse, tror jag.... Dom meddelade att undersökningen beräknas ta upp till en timme och att den kunde upplevas som långtråkig. Man får väl hitta på nåt skoj att tänka på.

Skulle inte förvåna mig om det börjar klia i huvudet, kittla i näsan, osv när man ska försöka ligga stilla så länge.

Tänk om det är tomt i skallen...???? Då blir jag nog inlagd igen...=)

Se film om magnetkamera  Magnetkamera.....

.

Kommentarer
Postat av: johanna

Bra att dom tar det på allvar.

Trist dock att måsta vara på sjukhus på semestern... själv har jag sjukhusskräck sen barnsben - blev illa behandlad när jag var liten och hyser automatiskt den största empati för dem som måste spendera tid på dessa ohyggliga instanser...

Lycka till!

Postat av: Åsa

Tack Johanna, men tack och lov har jag ingen skräck för sjukhus. Tycker nog mest synd om mig själv för att det är trist att spendera tid där..... (Inte så farligt med andra or...)

2009-07-14 @ 10:07:07
Postat av: Maggan

Du får väl ligga där och filosofera en timme :)

Jag kommer förbi ikväll och checkar läget. Kram!

2009-07-14 @ 11:56:15
Postat av: Åsa

Maggan - Det gick utmärkt att fördriva tiden i "tvättmaskinen". Tack för er omtanke! Kramis!

2009-07-14 @ 19:40:42
Postat av: Katarina.S

Akta dig för vilka tankar du tänker....dom kanske syns på röngten :-)

Lycka till!

2009-07-15 @ 10:23:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback