Glad mat?!

Jag tänker göra en beställning av "glad mat". Låter suspekt, men det är helt enkelt kött av djur som mått gott under sitt levande liv.

Letar på nätet efter "Glada grisar", "Lyckliga kycklingar", osv. Ska ringa "Turbogrisen" i Strömsund oxå (undrar om grisen Turbo svarar själv... Nöff, nöff?!)

Någon som är intresserad av att stoppa annat i huvudet än kött från levande, skållade grisar - kycklingar som växer fortare än en fjortis-finne - kossor som levande hängs upp i bakbenen för att flyttas av lyftkranar, osv....
(Kan det finnas någon som egentligen vill äta sånt...???)

Hör av er så gör vi en mumsig beställning tillsammans!!!!
Och har ni hittat någon bra hemsida för krav/ekologiskt kött så meddela mig gärna!


Kommentarer
Postat av: Susanne

Har hört ryktesvägen att det ska öppna en butik med "lokal" mat, speciellt kött, i gamla KM-kläder!

Låter lovande tycker jag!!



/ Susanne

Postat av: Åsa

Susanne - Själv har jag hört att Röda Korset ska in i KM-kläders lokal.... Hoppas dom inte ska sälja kött....

2009-03-25 @ 15:01:02
Postat av: PER

Men nya jobb möjligheter i ditt gamla jobbhus verkar det bli? vet du vad det är?

2009-03-25 @ 17:34:48
Postat av: Kursledningen

Det finns ledsna fiskar också, tydligen...

De här vacuum förpackade laxbitarna, som jag har tyckt varit så "händiga"...har INTE bra uppväxtvillkor och därmed innehåller dom en massa tjafs, dom oxå.

Tur att morfar och sonen är goda pimplare -Röding

:)

2009-03-25 @ 19:22:05
Postat av: Maggan

Det låter intressant det där om "glad-grisen". Vi kan väl prata ihop oss?! Kram!

2009-03-25 @ 20:08:31
URL: http://mags.webblogg.se/
Postat av: Suss

www.aktavara.org ska du kunna hitta länkar till leverantörer, tyvärr är väl de flesta söderöver men det kan ju ha kommit lite nytt för oss Norrlänningar..



kram

2009-03-26 @ 08:03:07
Postat av: Åsa

PER - Antar att du nu kanske har läst i tidningen om Gniiss... Och delar av Lärcentrum. Och Box.

Tror jag.....



Kursledningen - Ja, man borde egentligen bli vegan... Men det låter lite extremt. Nåja, man får göra vad man kan. Tyvärr är det långt emellan gångerna jag får äta röding:(



Maggan - Ja, vi måste surra nån dag/kväll! Kram!



Suss - Tack för tipset! Ska kika vid tillfälle.

2009-03-26 @ 08:34:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback