Sweet home!

Tillbaka hemma igen. Det var så fantastiskt väder i morse att vi bestämde oss för att inte ha någon brådska hem. Vi tog och åkte till Trillevallen och testade slalombacken. Superväder och super lagomt med folk (inga köer!). En riktig kanondag med andra ord.

Jag och Tuva åkte upp till toppen, och i slutet av liften sa Tuva: "Mamma, kolla neråt!"
Det gjorde jag och fick nästan svindel. Det var högt upp, och en otrolig utsikt. Många fjäll, sol och blå himmel och gnistrande vit snö!!! Kan en vinterdag bli bättre???

Fast jag råkade hamna lite off-pist (inte hängdrivor och så, utan helt odramatiskt opistat bara...). Tuva var nere från den opistade backen på ett kick. Själv fick jag en lätt släng av ångest och försökte glida ner på bredsidan. Det tog ungefär 200 år kändes det som, så jag gjorde ett par tappra försök att svänga mig ner. Mycket snö på kläderna blev det... Två fina vurpor... Väl nere , svettigare än svettig, gjorde jag en stor segergest med båda armarna rakt upp i luften och ett "JAAAA!!!".... och vad händer? Jo, skidorna tvärfastnar i lite snö och jag stupar igen... Nåja, både jag och Tuva skrattade gott.

Lite fika i solen. Och några åk till. Till slut kändes det som att benen skulle ställa till med en olycka om jag fortsatte att åka. Helt mör! Och resten av familjen var oxå rätt nöjda.

Barnen sov en stund i bilen hem, så nu är dom rätt pigga och kollar på "Bygglov". Undrar om det blir jag som går och lägger mig först ikväll???

Ångrar att jag inte tog ledigt en dag till... Hade gärna varit kvar lite längre i stugan.

Nä, nu måste jag göra lite nytta. Ses!

.


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Va härligt! Jag ska prova att åka slalom idag, det är åratal sedan. Får se om det blir sjukskrivning sedan... :-)

Postat av: Katarina.S

Det låter verkligen som en härlig dag!

Klart att man ska göra bort sig lite ibland, kan man bara få nån att skratta så är det värt det.

2009-03-04 @ 10:33:51
Postat av: Åsa

Ulrika - Hoppas åkningen gick bra utan brutna ben eller så...:)



Katarina - Det var toppenhärligt! Och jag ska väl vara glad att jag inte gjorde illa mig...

2009-03-04 @ 11:52:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback