ANNIE

Kom på vid 17-tiden att jag ville gå på musikalen "Annie". Ragundas fantastiska kulturskola och Anders-Olofs skolan har ännu en gång gjort en mycket sevärd musikal.

En som även var med i musikalen i fjol är Patrik Andersson. Förra året var jag där som skribent för ÖP. Man kan ju bara hoppas att någon från tidningen var där i år. I vart fall så hyllade jag Patriks prestation förra året. Hade jag skrivit för ÖP även i år så hade det låtit likadant. Han är lysande, rent av grymt bra, på scenen.

Lydia Ruhn - "Annie" själv. Spelade med stor inlevelse och passade rollen som handen i handsken!

Sångmässigt var det helt ok men kanske inte alldeles på topp. Men vem bryr sig om det??? Själv blev jag bara väldigt glad över att en del - hur ska jag uttrycka det... mindre sångbegåvade (inget illa med det!) - tordes greppa micken och ändå sjunga. Helt underbart!

Nästa år vill jag oxå se musikalen, vilken det än blir! Jag blir impad över resultatet!

Naturligtvis är jag sååå tacksam över de musikaliska lärare som engagerar sig i detta. Tänk den dagen jag sitter och bloggar om att Tuvalisa ska vara med.... Det är bara 8 år bort.....



Kommentarer
Postat av: Maggan

Jag hade så gärna velat se och höra men kunde inte i år. Härligt att höra att det ger "samma" känsla varje gång och visst ska vi vara tacksamma över det engagemang som våra musiklärare har! Ses sen!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback