Slottsskogen

Det regnade när vi anlände till Göteborg, men väl ute på stationen så började solen titta fram. Fick skjuts av fasterjenny till den fantastiskt vackra lägenhet hon nu har. Superfin och mysig!
Jenpa åkte iväg och jobbade igen och vi softade en stund framför "Björnbröder". Faster har lånat en hel hög med barn-DVD, och för tillfället visas "Kogänget" =)

Ut på "byn" och vi promenerade till Slottsskogen. Där blev det ponnyridning, vi klappade grisar (inte jättemysigt...) och getter. Jag har faktiskt klappat lite på en älg för första (och förmodligen sista!) gången i mitt liv. Vi tajmade matningen av sälarna oxå. Det var sevärt, även om det inte såg såååå gott ut...
Hade blivit jättefina bilder under dagen - om jag haft min kamera med dit....
Vi strosade runt länge och väl och avslutade med en fika samt en stund på lekparken där.

Handlade lax från en fiskbil (för var ska man äta fisk om inte i Göteborg??!!). Två goda röror, en med löjrom och en med lime, blev det oxå. Tuvalisa köpte en bit favoritost - Brie - och den är snart slut=)

Precis när vi kommit innanför dörren så börjar det regna igen. Fast vi har haft en superfin dag, utan en droppe regn!

Nu chillar vi en stund innan det är dax att fixa middag.

Och jag har förvissat mig om att det går så bra med Diesel så.....

.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback