Blod!

Igår blev det blod på "hoppen". En av tjejerna som råkade lite illa ut. Efter en vägran slängde kusen upp sitt huvud, och förmodligen fick ryttaren hästhalsen i ansiktet (det är inte särskilt skönt kan jag meddela) och hon bet sig rejält i läppen.
Vi som såg det hela märkte att hon blev hyfsat yr i bollen oxå.. Ett tag var man nästan lite rädd att hon skulle svimma....

Inte helt oväntat avbröt hon lektionen. Efteråt hade hon en fläskläpp ungefär som "släng-dig-i-väggen-Rocky-Balboa", men hon såg ändå ut att må hyfsat.

Tuvalisa tyckte det hela var otäckt och pratade mest hela kvällen om händelsen....  Tyvärr är det ju risker som man får räkna med i hästsporten. Och det kunde ju gått betydligt värre.

Samtidigt är min tanke på säkerhetsväst till mig själv närmare och närmare....

Tror att jag ska messa tjejen idag och kolla läget. Håller tummen att hon slapp hjärnskakning eller så....

.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback