Hästbiten!!!

Att Tuvalisa är hästbiten visste vi ju redan. Men idag blev hon det ordagrant.... En ponny tog och gav henne ett tjuvnyp som resulterade i två stora blåmärken på benet... Aj,aj....

Vi har alltså tillbringat ännu en dag i stallet, jag, Tuvis och Brell. Tuvis fick rida en lektion och sen tog vi en liten sväng ute. Brell fick oxå rida. Hon är kaxig värre och tjatade hål i huvudet på mig att hon skulle gå alldeles själv, alltså helt utan grimskaft. Svar: NEJ!
Men hon travade en hel del (och jag sprang bredvid och flåsade....)
Diesel var med och han tog sig en egen liten runda och försvann. Fast han kom tillbaka så småningom.

Jag och Tuvis längtar till tisdag när det är dax för ridlektion igen. Det är så många fina hästar på ridskolan nu så det känns toppen!

Nu känns det som att vi ska ha en slappar-söndag. Kanske knalla ner på Time och hyra en film. Sen blir det badning av oss alla.

Baj, baj!

.

Kommentarer
Postat av: Malin W

Aj aj aj

2009-09-06 @ 22:50:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback