Ytterligare en stalldag....


Idag åkte jag och Tuvis till ridis. Det bidde 8 (!) timmar där idag:)

Vid två-tiden hade vi programträning inför dressyrtävlingen som komma skall. Både jag och Linda ska tävla Basse. Idag skötte sig Basse utmärkt! Hoppas att det känns lika bra på söndag....

Visst är han snygg Basse-mannen....?!



Klockan 17 var det dax för Tuvis att rida lektion. Naturligtvis på Pompe!!! (Det existerar ingen annan häst nuförtiden...) Det gick oxå jättebra. Ekipaget gjorde skänkelvikningar så jag bara gapade på läktaren!!! Såååå himla fin skänkelvikning har jag sällan skådat!

Så klart att hon ser ut så här efter det!



Eftersom vi ska köpa Pompe så kändes det som en god idé att även jag provrider honom. Sagt och gjort. Jag tog en extralektion kl 18 på ponnyn. Först trodde jag att vi skulle behöva gå skallgång efter mina njurar efter lektionen, men det blev bättre efter en stund (tack och lov!!!!).

Vi tränade förvänd galopp och jag slet som en galning. Nära mjölksyrekänning i benen tror jag....
Men jag tycker att Pompe är en trevlig ponny ändå:)

Pompidooooo !




Och avslutningsvis på vår heldag (gnägg) red jag min vanliga dressyrlektion kl 19.
Tuvis var företagsam och fotade faktiskt från läktaren.... Tänk att jag fick äran att vara med på en bild oxå...;)




Puss och godnatt från en trött en... som kanske kommer att gå som Zeb Macahan i morgon....

.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback