Bäst!

Ja, idag kändes det som att vi var bäst! Jag och Basse alltså.
Eller (vänta, jag ska bara plocka fram min ödmjuka sida....) bäst och bäst...?
I vart fall så kändes lektionen i dag kanonbra. Vi red sluta som gick super-duper. Och skänkelvikning i galopp som gick ännu mera super-duper! TROTS att jag red hela lektionen i en hoppsadel!!!!

Det är bara att konstatera - jag har köpt jordens bästa häst!

Idag var det två "dressyrgröngölingar" (ha,ha) i gruppen. Dom skötte sig utmärkt! En är hoppryttare och en har väl inte ridit på ett tag, men jag hoppas att hon nu fått blodad tand och tänker boka sig en ridplats!

Efter lektionen var Basse rätt svettig så jag tog av sadeln och gick med honom i ridhuset en sväng, samtidigt som jag mockade där. Och vad händer? Jo, min ljusa, svettiga skimmel tar och rullar sig och lyckas klistra fast ett antal kilo ridhusbotten i hårremmen.... Hmmm... Mindre lyckat...

Å snart är det ljusare på kvällarna = då kan man rida ut!!! Wonderful!

Ses!

.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback