Ding i bollen!

Har känt av halsont ett par dagar och i morse hade förkylningen blomstrat ut. Asch ture oxå!
Åkte i alla fall och jobbade - det finns lite att pyssla med där - men framåt eftermiddagen kände jag att snuvan blev övermäktig. Lite feber (och jag är så ynklig att jag behöver inte just någon feber för att känna mig jäääättesjuk!!!!), lite snorig och lite ding i bollen (ja,ja... inga kommentarer nu bara om att det är som vanligt....!)
Så då drog jag hem.

Ikväll skulle jag ha varit på RÖJ's årsmöte oxå. Men det var förstås inte aktuellt. Till och från har jag ont i skallen oxå. Nä, jag skryter inte, jag tycker bara lite lagomt synd om mig själv...

Får se hur kroppen mår i morgon. Just nu är det ingen hit direkt, men vem vet - om jag verkligen ger mig sjutton på att bli frisk över natten så kanske...?!

Tuvis ska åka med skolan till Jamtli i morgon. Vore fint om det inte var så förbenat kallt, men chansen till en solig, -5 graders vinterdag är ganska liten. Men kan det få vara under -15 i alla fall...?

Och Brell har tappat sin andra tand. Igår. Jag pratade i telefonen och Brell satt en halvmeter ifrån mig när hon plötsligt vrålar: "DEN LOSSNADE!!!!!! DEN LOSSNADE!!!!" (Den här gången var det inte lika skräckinjagande som när Tuva vrålade detsamma om sitt finger....)
Tandfen lyckades komma ihåg.....eh, jag menar hittade hit inatt igen. Undrar om tandfén hälsar på när man blir gammal och tappar tänderna oxå...??

Nä, nu är det strax lag-sprint-final (eller vad det heter) och det måste man ju se!

.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback